[Karty] RE: [Karty] Lepiej polecieć gdziekolwiek

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 28 Dec 2004 17:11:12 +0100


>Jednak ani Pekao S.A., ani Raiffeisen Bank czy Bank
>BPH nie uzna ich roszczeń. Bankowcy mówią kategorycznie: jeżeli dyspozycja
>została wykonana prawidłowo, nie może być mowy o odpowiedzialności banku
Wszyscy tutaj jak jeden mąż twierdzą, że klientowi airpolonii zwrot się
należy, tak? Problem w tym, że to wynika z regulacji organizacji
płatniczych, a one nie są ani częścią umów o kartę płatniczą, ani też nie
znajdują odzwierciedlenia w obowiązującym prawie. No chyba że uznać, iż jest
to niewłaściwe wykorzystanie karty w wykonaniu umowy na odległość, o czym
mowa w art 14 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Ale tutaj
posiadacz nie kwestionuje, że to on dokonał płatności, zapłata dokonana
zgodnie z umową... czarno to widzę. W każdym razie jeśli bank odmówi
respektowania regulacji organizacji płatniczych, to w prawie polskim jakichś
łatwych narzędzi uzyskania zwrotu w związku z upadłościoą akceptanta nie ma.
hris