[Karty] Re: Oj, chyba dzisiaj w bankach będzie Czardżbek Dej ;-)))

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 5 Dec 2004 15:39:44 +0100


>> Czy mozna jeszcze raz przedstawic argumentacje dlaczego ecard ma placic?
>
> bank obciązy eCard, a eCard najprawdopodobniej nie będzie miał kogo
> obciązyć :)

A co w ogóle z dziesięciodniowym okresem na odstąpienie od umowy? :)

Co do reklamacji - każdy posiadacz karty ma prawo złożyć w swoim banku
reklamację, że zapłacony kartą towar lub usługa nie została wykonana zgodnie
z warunkami sprzedaży. Bank ma obowiązek reklamację przyjąć, zapewne również
bank wyśle chargeback do eCard. Jak eCard odpowie na chargeback - tego już
nie wiemy.

Zapewne eCard zadbał o odpowiednie zabezpieczenie się przed takimi 
sytuacjami
(w przeróżne sposoby, jak choćby blokada depozytu przez AirPolonia, 
ubezpieczenie,
płatność z opóźnieniem itp.) i nie sądzę, aby w tym przypadku interesy eCard 
były jakkolwiek
zagrożone. W końcu takie ryzyko jest zawsze możliwe w przypadku sprzedawców 
internetowych.

Jedyne co szkoda, to klientów (w końcu AirPolonia mogłaby ich uprzedzić, że 
zamierza
zbankrutować :-)))) I szkoda tak samo ogólne idei tanich lotniczych 
przewoźników, bo na pewno
ta sytuacja nie poprawi ich wiarygodności.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz