[Karty] Re: Oj, chyba dzisiaj w bankach będzie Czardżbek Dej ;-)))
Sebastian Malarz
karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 5 Dec 2004 15:39:44 +0100
>> Czy mozna jeszcze raz przedstawic argumentacje dlaczego ecard ma placic?
>
> bank obciązy eCard, a eCard najprawdopodobniej nie będzie miał kogo
> obciązyć :)
A co w ogóle z dziesięciodniowym okresem na odstąpienie od umowy? :)
Co do reklamacji - każdy posiadacz karty ma prawo złożyć w swoim banku
reklamację, że zapłacony kartą towar lub usługa nie została wykonana zgodnie
z warunkami sprzedaży. Bank ma obowiązek reklamację przyjąć, zapewne również
bank wyśle chargeback do eCard. Jak eCard odpowie na chargeback - tego już
nie wiemy.
Zapewne eCard zadbał o odpowiednie zabezpieczenie się przed takimi
sytuacjami
(w przeróżne sposoby, jak choćby blokada depozytu przez AirPolonia,
ubezpieczenie,
płatność z opóźnieniem itp.) i nie sądzę, aby w tym przypadku interesy eCard
były jakkolwiek
zagrożone. W końcu takie ryzyko jest zawsze możliwe w przypadku sprzedawców
internetowych.
Jedyne co szkoda, to klientów (w końcu AirPolonia mogłaby ich uprzedzić, że
zamierza
zbankrutować :-)))) I szkoda tak samo ogólne idei tanich lotniczych
przewoźników, bo na pewno
ta sytuacja nie poprawi ich wiarygodności.
Pozdrawiam,
Sebastian Malarz