[Karty] Re: [Karty] Autostrady: karta - kosztowny kaprys kie rowców?

Krzysztof Kowalski karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 16 Aug 2004 13:53:56 +0200

> O połowę mniej samochodów pokonuje płatne odcinki na autostradzie A2 w
> Wielkopolsce, ale tutaj od roku można posługiwać się kartami. - Na pewno
> ma rację śląski koncesjonariusz A4, że to podraża koszty, ale to kwestia
> prestiżu firmy i wygody podróżujących - tłumaczy Zofia Kwiatkowska,
> rzecznik Autostrady Wielkopolskiej. - Na początku było niewielu chętnych
> - raptem 1,5 procent kierowców, ale po roku od wprowadzenia transakcji
> bezgotówkowych na każdej z dwóch skrajnych bramek księgujemy w ten
> sposób 5 proc. wszystkich opłat. Takie płatności według zapewnień
> [...]

Jesteśmy zacofani. Kilka dni temu kupiłem sobie bilet na jakiejś zapadłej
podlondyńskiej stacji metra. Po wyborze trasy wsadza się kartę i offline
dokonywana jest transakacja nawet na 2 funty czy mniej. Zabezpieczenie jest
banalne - jedną kartą można wykonać max jedną transakcję dziennie w jednej
maszynie.

pzdr
Krzysiek