[Karty] Re: weryfikacja imienia i nazwiska

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 11 Aug 2004 12:24:24 +0200

Przemysław wrote:
> Rodzi się kolejny temat do dyskusji : pisać na karcie imię i nazwisko z
> ogonkami czy bez? :)

po huk z ogonkami, skoro na pasku i tak będzie bez ogonków? Swego
czasu powadziłem na podobny temat dyskusję na pl.misc.telefonia z
jakimś idiotą obywatelstwa polskiego, który się upiera, żeby mu
wszędzie pisać ü w nazwisku, a ja starałem się mu wytłumaczyć, że w
alfabecie polskim (w Polsce językiem urzędowym jest Polski) nie ma
takiej litery i gdybym był urzędnikiem, to bym odmówił wpisania mu
takiej litery do papierów. Bo jeśli się raz zgodzę na "u umlaut", to
dlaczego mam się za miesiąc nie zgodzić na litery alfabetu
wietnamskiego (jeśli ktoś chce sobie je pooglądać, polecam np.:
http://www.geonames.de/couvn.html
i wykaz 57 prowincji - ktoś wie, jak te litery z tymi kreskami,
kropkami, wężykami i ogonkami się czyta?
--
pjo