[Karty] RE: [Karty] RE: [Karty] [ING] Czym poszczu ć?

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 6 Aug 2004 14:10:48 +0200

>Będą się uchylać, argumentując, że "wskazali" stosowane kursy poprzez
>podanie ich nazw (kurs funt-euro MasterCard i kurs euro-pln ING). :)
>--
>Roman
Jest oczywiście takie niebezpieczeństwo. Jednak ustawodawca wyraźnie
deklaruje, że jest to akt mający na celu ochronę posiadacza. Przepisy ustawy
wykładać stąd należy w świetle tego celu. Myślę więc, iż nie będzie
problemów z przekonaniem sędziego w razie sporu, iż chodzi tu o wskazanie
tabeli z kursami a nie wskazanie, która instytucja dokonuje przewalutowania.
Można oczywiście wskazać kurs "funt euro Mastercard", ale trzeba będzie
wtedy wskazać, gdzie można się z nimi zapoznać. Inną sprawą jest że przepis
to nakazujący nie jest obwarowany jakąkolwiek sankcją cywilnoprawną. Jest
jedynie sankcja karna za wydawanie e.i.p. wbrew warunkom określonym w
u.e.i.p. (a tu grzywna nawet do 5 megazł :o) Czyli można spróbować złożyć do
prokuratury doniesienie o popełnieniu przestępstwa, może wezmą na warsztat.
A jeśli wezmą, to choćby później umorzyli, to trochę sie zmęczy dział prawny
ING.