[Karty] RE: [Karty] Re: Eurobank już c hodzi

karty@listy.icm.edu.pl karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 30 Sep 2003 10:17:55 +0200

Parę słów poparcia dla oświadczeń (zamiast zaświadczeń)

Są banki, które potrafią bazować na oświadczeniach bez podnoszenia poziomu ryzyka kredytowego- przykład kredyty samochodowe.
Praktycznie każdy bank samochodowy przy wpłacie ponad 20-30% wartości samochodu jest gotów zrezygnować z zaświadczenia na rzecz oświadczenia.
I wierzcie, poziom złych kredytów dla tych klientów jest nawet niższy niż dla pozostałych kredytobiorców.

Tak więc jedynym problemem z którym należałoby się uporać przed zastąpieniem zaświadczeń przez oświadczenia to wyłącznie zabezpieczenie się banków przed wyłudzeniami (podanie bzdurnych danych w oświadczeniu to żaden problem a w zaświadczeniu wymaga już pewnego wysiłku ze strony oszusta) i sposobu weryfikacji danych Jacek oświadczeń.

Myślę, że oświadczenia mają ogromną szansę w naszym kraju, jednak wymaga to najpierw edukacji społeczeństwa i świadomości odpowiedzialności za każdy podpisywany dokument.

Pozdrawiam
jacek

-----Original Message-----
From: Mariusz A. Jasinski [mailto:mja@onet.pl]
Sent: Tuesday, September 30, 2003 9:46 AM
To: karty@listy.icm.edu.pl
Subject: [Karty] Re: Eurobank już c hodzi

Użytkownik Radosław Wójcik <radoslaw.wojcik@mz.mofnet.gov.pl> napisał:
>Ale ILU jest takich kredytobiorców których pracodawcy zwalniają zaraz po
>wystawieniu takiego zaświadczenia??? Więc taki zaświadczenie nie daje 100 %
>pewności ale jak przypuszczam wyższą o pare %% niż wśród klientów którzy
>wystawiają własne oświadczenia o zatrudnieniu.

to jest właśnie problem inżyniera , który myśli bardzo ściśle,

jeśli PJO uważasz że statystycznie oświadczenie o zatrudnieniu i zaświadczenie o zatrudnieniu daje to samo, to dlaczego takie kreatywne banki jak Lukas i Eurobank jeszcze na to nie wpadły ?

dlatego , że to nie jest to samo i jednak ciągle te banki również żądają świstka o zatrudnieniu !!!

MJ