[Karty] Re: Eurobank już chodzi

"Mariusz A. Jasiński" karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 26 Sep 2003 22:44:59 +0200

Witold Dębicki wrote:
> To prawda. Nie mniej jednak musze powiedzieć, że spodziewałem się czegoś więcej.
> Nie wiem dlaczego (pewnie przez ten marketingowy szum), ale EB przypomina mi
> trochę inteligo...
> Przypuszczam, że docelowo EB to będzie ciekawy konkurent mBanku, ale póki co to

dajcie spokój, nie obrażaj mBanku i jego klientów, miałem zamiar nawet
otworzyć sobie tam konto (pierwsze konto otwarte w markecie), ale na
razie nie warto tego testować ;-)))
start mBanku to był naprawdę przełom w Polsce, a toto na razie niczym
produktowo nie zachwyca

dziś byłem w placówce we Wro w ich siedzibie - na drugim rogu jest
placówka Multibanku,
ascetyzm EB mnie poranił, chłodny i odrzucający jest ten bank

stoi w placówce już bankomat - własność Eurobanku - co ciekawe to nie
jest euronet, niebawem ma stanąć druga maszyna - wpłatomat,
pobrałem parę ulotek,
i tak sobie czytam, tabela opłat wygląda na kompletną, opłaty w sumie
wyglądają na normalne, oprocentowanie konta 3% - ok,
ale coś mi nie pasuje, i jest: OPROCENTOWANIE EUROPOŻYCZKI OD 12%,
nie podane nic o prowizjach udzielenia i to jest prawdziwy sens
działania EUROBANKU !!

dzwonię do EB i dowiaduję się:
przykład 1: pozyczka 2 tys zł na 1 rok - oprocentowanie 15,75,
prowizja od udzielenia 8,75%, opłata przygotowawcza - 30zł

przykład 2: pozyczka 5 tys zł na 2 lata - oprocentowanie 16,5,
prowizja od udzielenia 6,25%, opłata przygotowawcza - 40zł

tak więc mamy Lukasa BIS

kontrukcja eurpożyczki jest zaskakująco prosta, spodziewałem się
czegoś bardziej ciekawego, a tu po prostu jest konto + karta debetowa
i na tym ląduje kwota udzielonego kredytu, nie jest to żadna linia
kredytowa

Eurobank to produkt dla masowego klienta, nieumiejącego liczyć,
nieumiejącego wybierać, i niewiedzącego że przepłaca,
być może w marketach uzyska świetną sprzedaż i zarobi na siebie
szybciej niż mBank,
Eurobank to nie jest bank dla wymagającego i świadomego klienta,
to bank dla marketowego pokolenia

MJ