[Karty] komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 11:33:44 +0100

> Pisanie regulaminu banku z pozycji prawnika zatrudnionego w banku jest
> ruletką, moim zdaniem. Zarówno i dla prawnika jak i dla banku.

Owszem, może i masz rację.

Ja jednak chciałem zwrócić uwagę na inny fakt - taki, iż nad ustawą od wielu
miesięcy w wielu bankach siedzą prawnicy, którzy od lat specjalizują się
w kwestiach bankowych, opiniowali wiele regulaminów i prowadzili w
odniesieniu
do nich wiele spraw sądowych. I ich końcowa opinia, wsparta dyskusjami
na forum międzybankowym i konsultacjami z innymi prawnikami z innych banków
wydaje mi się nieco bardziej wiarygodna niż opinie osób nie mających tak
dużego doświadczenia w interpretacji spraw dotyczących bankowości, bo
później powstają tak bzdurne komentarze do ustawy, jak choćby ten
zamieszczony kiedyś w gazecie wyborczej (któego skądinąd współautorem
jest również zdaje się prawnik, autor niejednej książki z tego zakresu).

Po prostu trochę mnie rozbawiło, że całe gremium prawników po wielu
dyskusjach mówi tak, a tu nagle na grupie ktoś pisze, że jego zdaniem
jest dokładnie odwrotnie i ma racje :-)

Stąd moja chęć pokazania, że w niektórych, tak jednoznacznych dla ciebie
kwestiach, mogą istnieć odmienne opinie innych osób :-) Cóż, ja zawsze
na przekór jestem, taka moja wredna natura :-)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz