[Karty] komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 10:44:12 +0100

Oczywiście

> Prawo jak prawo... granicą złożenia reklamacji jest przedwnienie
roszczenia.
> Wydaje mi się, że Wasz zapis niczym się nie różni od klauzuli, iż klient
> może reklamować operację jedynie do x dni.

Trochę się różni.

Zresztą spójrzmy na to logicznie, gdyby było jak mówisz, to po co
ustawodawca
nałożył na posiadacza obowiązek zgłoszenia niezgodności w terminie 14 dni
od daty otrzymania wyciągu i tak szczegółowo opisał zasady doręczania tegoż
wyciągu ?

> Jeśliby doszło do sporu, klauzula
> prawodpodobnie nie przeżyłaby :-)

Wiesz, nasi prawnicy wiedzą zapewne co mówią i co zaakceptowali (nie tylko
nasi zresztą, to jest zapis w regulaminie każdego banku), choć rozumiem,
że problem interpretacji istnieje. Niektóre banki wręcz wpisały do
regulaminu
informacje, że brak zgłoszenia reklamacji w ciągu 14 dni oznacza akceptację
transakcji przez klienta. My tacy rygorystyczni nie jesteśmy :-)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz