[Karty] komentarz do eip w karty online

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 09:15:50 +0100

> My, w naszych regulaminach zapisaliśmy to na zasadzie, że po upływie
> 14 dni klient oczywiście jak najbardziej może złożyć reklamacje, jednakże
> wówczas zastrzegamy sobie prawo do nieuznania jego reklamacji. Oczywiście
> będziemy to wykorzystywali w sytuacji znacznego opóźnienia w złożeniu
> reklamacji np. po kilku miesiącach.
Prawo jak prawo... granicą złożenia reklamacji jest przedwnienie roszczenia.
Wydaje mi się, że Wasz zapis niczym się nie różni od klauzuli, iż klient
może reklamować operację jedynie do x dni. Jeśliby doszło do sporu, klauzula
prawodpodobnie nie przeżyłaby :-) A już na pewno nie przy tzw. kontroli
abstrakcyjnej gdzie dokonuje się wykładni najbardziej nieprzyjaznej
konsumentowi i dopiero się bada, czy klauzula jest do utrzymania. Jeśli
klauzula nie przeżyje, wtedy wydawca może jedynie przeciwstawić takiemu
pacjentowi zarzut spowodowania szkody i w związku z tym roszczenie
odszkodowawcze. I to dopiero potrącić z wierzytelnością posiadacza.
Spełniając wszelkie warunki dla odszkodowania i dla potracenia.
hris