[Karty] nowosc w TOiP Multibanku [b.krytycznie]

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 13 Oct 2003 14:55:07 +0200

From: "Grzegorz Dabrowski" <4greg@post.pl>

> nie znasz dnia ani godziny czyli moze byc drozej, ale nie musi :)

To fakt ;-//

> http://www.multibank.pl/images/download/Prowizje_i_oplaty.pdf
> str.22
> "w przypadku transakcji bezgotowkowych i wyplat gotowki, dokonywanych
> za granica w walucie innej niz waluta rozliczeniowa, MultiBank, na
> podstawie przepisow Visa International , moze pobrac dodatkowo
> prowizje za przewalutowanie transakcji lub wyplaty gotowki w wysokosci
> do 2% wartosci transakcji lub wyplaty gotowki."

1. jakoś nie za bardzo mi się podoba zmiana TOiP z dniem _10_października 2003r.
a info (nowa tabela pewnie też od dziś 'wisi') dopiero dziś
2. podobnie postąpiono z regulaminem KK multi który 'wchodzi w życie' dnia
_12_października 2003r. - dostałem z wyciągiem KK dzisiaj

Ale wracając do tematu:
3. "na podstawie przepisow Visa International" ? __PRZEPISÓW__ ??? Co mnie
obchodzą "przepisy" Visa International ? One mnie NIE OBOWIĄZUJĄ ! Na koniec
dodam, że UOKiK wypowiadał się juz na ten temat: "UOKiK stwierdzil, ze nie można
wiązać konsumentów warunkami, które nie są im znane" (prowadzona sprawa
przeciwko BIG Bank Gdański). Chodzi oczywiscie o regulacje VISY/MC.

4. "MultiBank, (...) moze pobrac dodatkowo prowizje za (..)" a w TOiP: "prowizja
od transakcji bezgotówkowych: bez prowizji" Czy tylko ja widzę tutaj SPRZECZNOŚĆ
?

Na zakończenie kuriozum z mBanku: "TARYFA DLA KART O NUMERACH ZACZYNAJĄCYCH SIĘ
OD..."

--
Witek