[Karty] Odp: [Karty] Re: [Karty] zastrzeżenie i PIN

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 25 Nov 2003 23:16:20 +0100

> ad. 1 Po co zatrzymywać kartę ... złodziej odejdzie i ..... ukradnie
następną kartę. Dobry system
> powinien przytrzymać transakcję kartą z 1 minutę i dać mu tylko 100 zł w
10 zł banknotach i w ten
> sposób dać trochę czasu patrolowi policji

Byłbym daleki od nazwania takiego systemu, a nawet takiej zasady
postępowania, dobrą... :-)) I sam nie
wiem co bardziej mnie robawiło - powolne wydawanie 100 zł w jak
najdrobnieszych banknotach (co
dziś i tak czynią niektóre bankomaty) czy też ten patrol policji :-)

> Karta jest pewną odmianą pieniądza. Należy z nią postępować tak jak z
"brudnymi" pieniędzmi. Przyjąć
> i powiadomić odpowiednie służby.

Jeżeli karta jest pewną odmianą pieniądza, to dlaczego do tego przypadku
stosujesz analogię jak wobec prania brudnych pieniędzy ? Jeżeli karta jest
skradziona = postępowanie jak z pieniędzmi ukradzionymi. Jeżeli karta jest
sfałszowana = postępowanie jak z sfałszowanymi banknotami.

> Ze względu na małą ilość takich przestępstw u nas w kraju system jeszcze
nie działa w pełni on-line u wszystkich

?

> Zwróćmy uwagę na fakt, że wraz z wejściem mikroprocesora na kartę sytuacja
poprawi się tylko w kwotach
>  w ilościach niekoniecznie.

??

Albo ja nie umiem czytać albo to co piszesz jakoś jest sensu pozbawione :-)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz