[Karty] komentarz do eip w karty online

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 1 Nov 2003 15:27:21 +0100


From: "krzysztof korus" <hrisinthemorning@wp.pl>
> Pisanie regulaminu banku z pozycji prawnika zatrudnionego w banku jest
> ruletką, moim zdaniem. Zarówno i dla prawnika jak i dla banku. Oczywiście,
> że prawnicy wiedzą, co mówią, zazwyczaj wiedzą do czasu uwalenia klauzuli w
> pierwszym lepszym postępowaniu. Pewnie tak samo, jak teraz Wasi prawnicy
> zarzekają się o zgodności z prawem 14dniowego terminu na wniesienie
> reklamacji, tak samo zarzekali się przykładowo o zgodności z prawem opłaty
> za nieuzasadnioną reklamację i inne klauzule z rejestru uwalonych. Tylko że
> wstrętny sąd uwalił. I co wtedy? pewnie sąd nie miał racji, ale cóż, na
> wyrok nic już nie poradzą... Trzeba więc bardzo uważać z opiniami typu "nasi
> prawnicy". Lepiej regulamin szerzej skonsultować, moim zdaniem, przynajmniej
> w celu poznania zagrożeń.

Dobrze piszesz ;) Takich przykładów jest naprawdę bardzo dużo. A dzieje się tak
chociażby dlatego, że niektórych sytuacji nie da się przewidzieć, nadto banki
(nie tylko banki zresztą) podchodzą do tych spraw dość lekkomyślnie (działając z
pozycji siły). Poza tym ostatnie orzecznictwo jest wydaje się raczej
pro-klientowskie, zaczyna też aktywniej działać UOKiK etc. A to dopiero
początek...

Ja bym dodał jeszcze prowizje za przewalutowanie. Pewnien bank ;) już dwa
tygodnie zastanawia się co ma z tym fantem zrobić i coś mi się wydaje, że
skończy to się ponowną zmianą TOiP ;) Przypuszczam, że w momencie wprowadzenia
tej prowizji do TOiP 'w opinii prawników banku' tez było wszystko OK ;DDD

--
Witek