[Karty] (no subject)

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 20 Dec 2003 17:45:01 +0100

> Zbyt wiele informacji w jednym przekazie. Jest w ofercie karta debetowa
> MasterCard, która jest rozliczana w Euro.

I to rozumiem, transakcje w euro rozliczane są "bez przwalutowania" czyli
"rachunek obciążany jest dokładnie tą kwotą, która została wydana".

> Natomiast karty kredytowe MasterCard są prowadzone w złotówkach (Euro z
> transakcji jest przeliczane bezpośrednio na złote bez udziału dodatkowego
> przewalutowania przez dolary), zaś walutą rozliczeniową z organizacją
> MasterCard jest Euro.

Ale co to ma do powyższego przekazu ? Szczególnie, że niezależnie czy  karta
rozliczana jest przez euro czy przez dolary, to jest przewalutowanie. Moim
zdaniem
ktoś się pośpieszył i do przekazu o debetowej karcie do rachunku euro
dołożył
kartę kredytową, albo też intencją było umieszczenie informacji o obu
kartach,
no ale to trzeba sensownie było napisać :))

> Wiem Sebastianie, że to wiesz :) ale ktoś i tak musiał to napisać.

No właśnie wiem, ale gdybym miał się oprzeć na tym przekazie to bym nie
wiedział :)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz