Re[2]: [Karty] czarny przedmiot

Lukasz Kowalczyk karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 15 Dec 2003 17:23:34 +0100

RH> No co ty, przecież to straszna nieostrożność: używa wciąż tego samego
RH> PIN-u, a powinien go zmieniać bezpośrednio przed wypłatą.

Jak dostanę do mBanku kartę obsługiwaną przez internet, będę zmieniał
PIN przed wypłatą :-)

RH> Takie lekceważenie podstawowych zasad może go drogo kosztować... ;)
RH> Mam nadzieję, że Łukasz przynajmniej zasłania także ekran, a nie tylko
RH> klawiaturę, już nie mówiąc o wkładaniu karty tak, by nie można było
RH> podejrzeć jej numeru. :)

Nie, ale naciskam klawisze znienacka rozglądając się uprzednio.

RH> W zasadzie jedyne pewne to zastrzeganie karty zaraz po wypłacie.
RH> Wtedy nawet bankomat skimujący jest niegroźny.
RH> (Manią prześladowaczą byłoby zastrzeganie PRZED.)

Jeżeli dałoby się ustalić, jak długo po zgłoszeniu prośby o
zastrzeżenie karta jest rzeczywiście zastrzegana, byłoby to
bezpieczniejsze rozwiązanie, a nie żadna MANIA PRZEŚLADOWCZA.
Przecież po dokonaniu wypłaty mogę już nie zdążyć zastrzec karty,
jeżeli złoczyńcy przyłożą mi w głowę.

RH> Dla wygody najlepiej mieć plik kart bankomatowych, każda z innym PIN-em
RH> i inną kwotą na inym koncie (najlepiej aby limity były odpowiednie). ;)

Wyobrażam sobie ten plik kart jednorazowych (10 zł, 20 zł, 50 zł...).

--
Łukasz Kowalczyk