Status 6bone/ICM

Krzysztof Oledzki oleng w dark.pcgames.pl
Pią, 9 Sie 2002, 14:00:44 MEST

On Wed, 7 Aug 2002, [iso-8859-2] Paweł Jankowski wrote:

> Na wstępie chciałem przypomnieć, że ludzie zajmujący sie IPv6 w ramach
> ICM-PL, robią to w swoim wolnym czasie.
Jestem tego faktu jak najbardziej swiadom. I jak wszyscy jestem za to
bardzo wdzieczny :)

> Obecnie są czynione działania mające na celu usprawienie pracy całego
> IPv6. Między innymi została zmniejszona ilość tuneli na 6bone-gw,
> wyrzucone niedziające tunele, sesje BGP, zmieniona wersja zebry.
Dalo sie to zauwazyc. Inaczej wyglada ping 100ms a inaczej 15ms jaki jest
teraz :) No ale co z przywroceniem pelnego routingu? Jest na to jakas
szansa?

> Jednak główny router (6bone-gw) stoi na maszynie opartej o SPARC'a i
> dlatego nei jest zbyt stabilny i czesto sie wiesza.
No wlasnie. I generalnie nie chodzi mi o to zeby sie czepiac tylko zeby
wiedziec co robic dalej :)

> W zwiazku z tym powstaly tzw. regionalne wezly (miedzy innymi we
> Wrocławiu).  Jezeli jest ktos zainteresowany podlaczeniem sie do
> Wroclawskiego wezla to prosze o kontakt pod adresem
> ipv6 w wroclaw.6bone.pl.  Oprocz tego, w tej chwili jest pisany automat
> (podbny do tego w XS26), pozwalajacy na automatyczne zestrawienie
> tuneli, zman adresów IPv4 itd... W ramach ICM-PL (jednak nie AS8664)
> istnieją jeszcze 2 tunnel brokery (http://www.ipv6.pl oraz
> http://tb.netlab6.net).
Ale to dosc daleko z warszawskiego polpaku... A z obecnymi czasami
posiadanie tunela do ICM byloby calkiem oplacalne.

Pozdrawiam,

				Krzysztof Oledzki