tunel/tpsa

Wojciech Bojdol wojboj w htcon.pl
Nie, 16 Gru 2001, 10:51:46 MET

On Sat, Dec 15, 2001 at 05:47:13PM +0100, The Undefined wrote:
> tylko z drugiej strony.. co daje maly ping "do drugiej strony"?
> Wieksze znaczenie ma ping do samego konca. A dla mnie powinno to zapewne
> wygladac tak: ja tunel do uniwerka, uniwerek do pozmana, a pozman do
> icm-u. Czyli trzy hopki po drodze... Ale:
> 1. serwer z uniwerka niedlugo bedzie reinstalowany. Wiec stracilbym na
> ten czas lacznosc.
> 2. serwer pozmanu od kilku dni lezy i (nie) kwiczy.

Jesli serwer uniwerka jest wezlem regionalnym powinien miec takze zapasowe
linki do innych wezlow regionalnych.
Jesli downtime serwera z uniwerka jest mniejszy niz 3 dni na rok to moim
zdaniem nie ma sensu robienia z tego powodu zamieszania.

> A majac wlasny tunel do icm-u moge sobie codziennie robic upgrade pld po
> ipv6 ;).
> Bardziej podoba mi sie wobec tego rozwiazanie ze mam tunel np do icm-u i
> dodatkowo jeszcze jakies w zapasie. najlepiej z dynamicznym routingiem
> zeby o ile to mozliwe icm odciazyc(wie ktos moze ktoredy jeszcze na
> ftp.ipv6.pld.org.pl sie mozna dostac? ;).

Czyli chcesz byc kolejnym wezlem regionalnym ?

> wlasnie. Dlatego tez imho powinna byc mozliwosc zeby kazdy mogl prosic o
> tunele jakie chce miec ;)

Prosic to moze zawsze.

--wb