Fw: ipv6

Robert Pliszko plesken w rms.pl
Śro, 13 Cze 2001, 15:46:11 MEST

Mam takie durne pytanie:) co ma wspolnego bgpd ktore chodzi na ipv4 a bgpd
ktore chodzi na ipv6 oprocz tego ze to jest ten sam protokol ale dziala na
zupelnie innych protokolach IP? Dla ipv4 sa przydzielane AS-y poprzez
ripe'a, ale ripe nie ma nic wspolnego z IPv6. Moje bgp jak wspomnialem ma
dzialac tylko w ipv6 a nie w ipv4, dlatego nie rozumiem dlaczego tu maja byc
te same AS-y dla dwoch protokolow.
Swoja droga nikt mi nie przydzieli z ripe'a zadnego AS'a a to ze wzgledu na
to ze mam tylko jedno lacze IPv4. W przypadku IPv6 przeciez moge sobie
porobic tunele do innych administratorow ktorzy maja bgp i wtedy bede mial
iles tam lacz w IPv6, pomimo ze w IPv4 mam jedno. W dodatku wystapienie do
ripe'a o przyznanie AS'a rowna sie z wieloma problemami, no i kosztami czego
raczej chce uniknac. Rozumiem ze zeby nie robic burdelu w sieci to przejeto
ze AS-y z IPv4 sa takie same na IPv6, nie mniej jednak jak napisal sam Rafal
Maszkowski cyt.

"Najlepiej miec wlasnego prawdziwego ASa, ale poniewaz pNLAs i tak sa
agrgowane
na wyjsciach w swiat, wiec ASN moze byc prawie dowolny. Mozesz uzgodnic
przez
liste dyskusyjna."

Wiec w czym problem? Zadalem pytanko dotyczace AS-a tylko dla IPv6, a wiem
ze na tej liscie jest wiekszosc administratorow z Polski ktorzy bawia sie w
bgp i w ten sposob latwo jest uniknac bledu polegajacego na przydzieleniu
sobie czyjegos numerku. Wyjasnilem sie jasno?
Czekam wiec na odpowiedz.

Plesken