Odp: Odp: Tunelik

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Czw, 7 Cze 2001, 13:36:16 MEST

On Thu, Jun 07, 2001 at 12:58:42PM +0200, Marcin Dolinski wrote:
> Ja tylko probowalem zapewnic alternatywe dla ICM'u. I nie chodzilo mi o
> pozyskanie kolejnego tunelu. Mam swiezo postawiony router IPv6 i jest na
> nim tylko _jeden_ tunel a w dodatku do ICM'u. Mi nie robi roznicy czy mam
> jeden tunel czy 40. Klase mam na tyle duza, ze wystarczy na wiele wiecej.

Ale do SDI w Białymstoku miałeś 500 ms. Przy takim opóźnieniu trudno coś w
ogóle robić zdalnie. Nie chodzi o to żeby było cokolwiek, tylko nie ICM. ICM
- nie jest przeciążony ruchem, czystego v6 jest rzędu 10 KB/s, czyli nic
- nie jest przeciążony ilością tuneli, a jeżeli pady jądra mają z tym związek,
  to trzeba poprawić jądro
Chodzi o to żeby nie tworzyć "egzotycznych sojuszy", tylko budować porozumienia
lokalne; na dłuższą metę to się bardzo opłaca ze względu na koszty połączeń i
administrację nimi. Obecny stan 6BONE w pl przypomina mi NASK kilka lat temu
- Warszawa i łącza do niej zewsząd. ICM jest jedynie nieco przeciążony tempem
zgłoszeń na razie zajmuję się nimi sam (sympatyczny woluntariusz w
przygotowaniu), a przy wielu innych obowiązkach 1 zgłoszenie dziennie to sporo.

R.
--
W iskier krzesaniu żywem/Materiał to rzecz główna