Regulamin

dark one y3t1 w echelon6.net
Pią, 25 Maj 2001, 15:33:33 MEST

On Fri, 25 May 2001, Tomasz Paszkowski wrote:

> Nie żle mnie zrozumiano. Mi chodziło o to, aby przyznawać BGpv6 tylko tym,
> których węzły spełniać będą:
>
> 	a)
> 		- Co najmniej dwa łącza do dwóch róznych operatorów
> 			oraz V4 peering z nimi.
Pomysl jest dobry ale posiada jedna wade .duzych provideruw o ilosci
lonczy >1 nie interesuje ipv6 i 6bone gdyz jest przeciewziecie nie
komercyjne .A ktury provider pozwoli na obecnosc routera ipv6 w swojej
podsieci ? trzeba za to placic .Na peering bgp np z tpsa niewielu
sredniej wielkosci provideruw nie moze sobie pozwolic ze wzgledu na
cene wymiany ruchu bgp

> Czyli dla przykładu
>
> a)b)
> -- Polpak <-> Router IPv6 <-> Formus|Pol34|Multinet
Wyobrazasz sobie taka sytuacje ? 4 loncza od 4 niezlaeznych operatoruw

> Dopiero przy takiej budowie sieci mozna mówić o małej wrażliwości na
> pady. A stan obecny gdzie (np. mój węzeł) peruje z kilkoma
> węzłami IPv6 używając jednego łącza IPv4 chroni jedynie przed padem
> tuneli natomiast nie eleminuje awari szkieletu jednego z opeartorów
> V4.

pady bramek pomiedzy providerami nie mozna calkowicie wyeliminowac
dla przykladu jezeli padnie bramka tpsa->wask to klapa.

Jedynum sposobem wyelimowania paduw operatoruw ipv4 to wykorzystanie
wlasnych lonczy fizycznych ,za kture oczywiscie trzeba placic.

--
ashes to ashes           dust to dust           inet to inet6