Regulamin

Maciej 'Agaran' Pijanka agaran w agaran.6bone.pl
Pią, 25 Maj 2001, 14:09:23 MEST

On Fri, 25 May 2001, Wojciech Bojdol wrote:

> Czemu ?
> W naszym kraju (jak wynika ze strony www.6bone.pl) jestesmy wpieci do pTLA
> ICM, ktory ma dwa wezly - w ICM'ie i w Szczecinie. Oba uzywaja tego samego
> AS'a i (jak wynika ze wspomnianej strony) maja wlasne wyjscia w swiat.
> W przypadku padu 6bone-gw mozemy wyjsc w swiat przez bramke w Szczecinie..
> nieprawdaz ?
ostatnio bramka w szczecinie (w momecie jak nie pracowal 6bone-gw) miala
troche problem z powodu smieci..teraz ten wplyw powinien byc mniejszy
(dodalem proste filtry oslonowe)

> Niektorzy maja jeszcze swoje prywatne lacza poza kraj, ale ich w ramach
> 6bone-pl rozdawac nam przez BGP nie powinni.
> (czy raczej moga je nam rozdac, jednak dane do nas powinny wracac przez
> ICM lub Szczecin, gdyz tylko one moga rozdawac na zewnatrz trase do
> 3ffe:8010).

nie mozna rozdawac tras takich wogole bo generujesz asymroute wtedy

> Tak wiec nasz szkielet powinnismy budowac tak, by miec rozne dojscia do
> wspomnianych wezlow.
> Niestety wciaz nikt nie namalowal mapki tuneli, a z niej latwo by mozna
> bylo wywnioskowac, co mozna zoptymalizowac.

khmm kiedys narysowalem kawalek mapki
moge to kontynuowac o ile jest zapotrzebowanie

> Co do warunkow na przyznanie BGP - najlepszym rozwiazaniem byloby nie
> tylko dwa tunele do 6bone (podobne warunki przeciez daje RIPE zeby dostac
> AS'a, zreszta bez 2 tuneli BGP nie ma sensu) ale takze zgody
> administratorow koncow tych tuneli na BGP do tej osoby.
> Oczywiscie zwieksza to wydluza to cala procedure przylaczania sie.. ale
> wg. mnie nie ma sensu to, co sie dzieje obecnie.

khmm w v6 tunelowanym spokojnie mozna myslec o 3 tunelach jako minimum,
ponadto osoba chcaca miec bgp powinna sie zdeklarowac zgodnie z rfc 1772
punkt 2 jako jaki typ as'a chce dzialac (stub,multihomed,transit) z
zastrzezeniem ze staramy sie unikac stub AS'ow

> Jesli ktos chce miec niezaleznosc od padu bramki w ICM'ie i w Szczecinie
> to niech zostanie pTLA.

wtedy sam musi byc niezalezny od swojego padu.. technicznie icm/szczecin
maja calkiem bardzo dobre lacza wiec niewiem czy to jest proste
(pomijajac strone technicza uzyskania pTLA)

--
Maciej 'Agaran' Pijanka <agaran w agaran.6bone.pl>
i386, Linux 2.2, Pine, Mutt, Slrn, Vi(m), IPv6, Gdb,