Regulamin

Wojciech Bojdol wojboj w htc.net.pl
Pią, 25 Maj 2001, 14:02:08 MEST

On Fri, 25 May 2001 repcio w repe.k.pl wrote:

> Powiedzmy mam 3 routery (3 różne podsieci) oraz PVC między nimi... to już
> coś daje... ale aby być "niezależnym" od 6bone-gw musiałbym mieć tunele do
> świata + routing.

Czemu ?
W naszym kraju (jak wynika ze strony www.6bone.pl) jestesmy wpieci do pTLA
ICM, ktory ma dwa wezly - w ICM'ie i w Szczecinie. Oba uzywaja tego samego
AS'a i (jak wynika ze wspomnianej strony) maja wlasne wyjscia w swiat.
W przypadku padu 6bone-gw mozemy wyjsc w swiat przez bramke w Szczecinie..
nieprawdaz ?
Niektorzy maja jeszcze swoje prywatne lacza poza kraj, ale ich w ramach
6bone-pl rozdawac nam przez BGP nie powinni.
(czy raczej moga je nam rozdac, jednak dane do nas powinny wracac przez
ICM lub Szczecin, gdyz tylko one moga rozdawac na zewnatrz trase do
3ffe:8010).
Tak wiec nasz szkielet powinnismy budowac tak, by miec rozne dojscia do
wspomnianych wezlow.
Niestety wciaz nikt nie namalowal mapki tuneli, a z niej latwo by mozna
bylo wywnioskowac, co mozna zoptymalizowac.

Co do warunkow na przyznanie BGP - najlepszym rozwiazaniem byloby nie
tylko dwa tunele do 6bone (podobne warunki przeciez daje RIPE zeby dostac
AS'a, zreszta bez 2 tuneli BGP nie ma sensu) ale takze zgody
administratorow koncow tych tuneli na BGP do tej osoby.
Oczywiscie zwieksza to wydluza to cala procedure przylaczania sie.. ale
wg. mnie nie ma sensu to, co sie dzieje obecnie.

Jesli ktos chce miec niezaleznosc od padu bramki w ICM'ie i w Szczecinie
to niech zostanie pTLA.

--
Wojciech Bojdol
Hi-Tech Consulting