Regulamin

Maciej 'Agaran' Pijanka agaran w agaran.6bone.pl
Pią, 25 Maj 2001, 00:22:02 MEST

On Fri, 25 May 2001, Tomasz Paszkowski wrote:

> [...]
> 	b)
> 		- Co najmniej dwa łącza do dwóch róznych operatorów.
> 			W takim przypadku robimy kilka tuneli, po jednym
> 			na każde łącze.
> 	c)
> 		- Węzeł zbudowany z kilku routerów (schemat c),
> 		jednak ważne aby każdy z nich był połączony co
> 		najmniej dwoma łączami z jakims iBGP lub OSPF.
>

> Czyli dla przykładu
>
> a)b)
> -- Polpak <-> Router IPv6 <-> Formus|Pol34|Multinet
>
> c)
> -- IPv4 Formus|ipartners... <--> Router1 IPv6 <-- |

jesli przejdziemy na ten schemat w 6bone-pl zostanie moze 10 maszyn z bgp
moze mniej.

> Dopiero przy takiej budowie sieci mozna mówić o małej wrażliwości na
> pady. A stan obecny gdzie (np. mój węzeł) peruje z kilkoma
> węzłami IPv6 używając jednego łącza IPv4 chroni jedynie przed padem
> tuneli natomiast nie eleminuje awari szkieletu jednego z opeartorów
> V4.

tego nic nie wyeliminuje..bo jak poleci bramka pol34-tpnet to nic nie
pomoze, z drugiej strony nawet majac 2 lacza nie przerzuce ruchu v6 miedzy
nimi tworzac bramke rezerwowa.

natomiast pewna przebudowa 6bone-pl da odpornosc na pad np 6bone-gw (bo
zebra ma gorszy dzien i sobie zrzucila kore )

--
Maciej 'Agaran' Pijanka <agaran w agaran.6bone.pl>
i386, Linux 2.2, Pine, Mutt, Slrn, Vi(m), IPv6, Gdb,