Regulamin

Tomasz Paszkowski ns88 w k.pl
Pią, 25 Maj 2001, 00:15:46 MEST

On Thu, May 24, 2001 at 11:03:53PM +0200, Maciej 'Agaran' Pijanka wrote:
> khm.. w internecie jako takim jakos nie wszyscy maja BGP..wiec znaczy ze
> tutaj tez nie wszyscy naprawde musza.. a to ze obecnie wszyscy radosnie

Nie żle mnie zrozumiano. Mi chodziło o to, aby przyznawać BGpv6 tylko tym,
których węzły spełniać będą:

	a)
		- Co najmniej dwa łącza do dwóch róznych operatorów
			oraz V4 peering z nimi.
	b)
		- Co najmniej dwa łącza do dwóch róznych operatorów.
			W takim przypadku robimy kilka tuneli, po jednym
			na każde łącze.
	c)
		- Węzeł zbudowany z kilku routerów (schemat c),
		jednak ważne aby każdy z nich był połączony co
		najmniej dwoma łączami z jakims iBGP lub OSPF.

Czyli dla przykładu

a)b)
-- Polpak <-> Router IPv6 <-> Formus|Pol34|Multinet

c)
-- IPv4 Formus|ipartners... <--> Router1 IPv6 <-- |

						leased (iBGP|OSPF)

-- IPv4 Polpak <--> Router2 Ipv6 <--------------- |

> podlaczaja sie tylko do 6bone-gw powodujac ze siec tak naprawde jest
> bardzo wrazliwa na pady (zaprzeczenie sensu budowy internetu jako
> takiego) to inna rzecz

Dopiero przy takiej budowie sieci mozna mówić o małej wrażliwości na
pady. A stan obecny gdzie (np. mój węzeł) peruje z kilkoma
węzłami IPv6 używając jednego łącza IPv4 chroni jedynie przed padem
tuneli natomiast nie eleminuje awari szkieletu jednego z opeartorów
V4.

Tomasz Paszkowski

--

"Existen dos productos importantes que salieron de Berkeley: LSD y UNIX.
No creemos que esto sea una coincidencia."