Wady IPv6

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Śro, 7 Lut 2001, 13:14:31 MET

On Wed, Feb 07, 2001 at 10:22:53AM +0100, Zbigniew Świętkowski wrote:
> Pisze prace na temat "Porownanie protokolu IPv4 i IPv6"

Poprosze o udostepnienie w Sieci jak bedzie gotowa.

> Chcialbym uwzglednic plusy i minusy IPv6.
> W zwiazku z tym mam pytanie: Czego nie przewidziano w projekcie IPv6 ?

Przewidziano az za duzo, wszystko jest, chociaz niektore elementy sa jeszcze w
trakcie tworzenia lub zmian (np. DNS). Wady:
- z powodu slabej skalowalnosci wielkosci tablic BGP (niezaleznie od wersji IP)
  przewiduje sie ograniczenie peeringu w sieci IPv6. Nikt nie ma dobrego
  pomyslu jak zapewnic multihoming malemu sitowi.
- slaba skalowalnosc ilosci nowych protokolow i pojec do nauczenia sie
- koniecznosc zmian w protokolach typu FTP (adres przesylany w danych)
- wiekszy naglowek (nie ma to duzego znaczenia - w Eth to niewiele zmienia, na
  laczach szeregowych mozna kompresowac a la VJ)
- dluuugie adresy
- ktorych polowe wielkosci zajmuja krzaczki, jezeli stosuje sie automatyczne
  przydzielanie adresow

Zalet jest mnostwo. Mniej wymieniana:
- uporzadkowanie API przy okazji

W iskier krzesaniu żywem/Materiał to rzecz główna