Wady IPv6

Piotr Chytla y3t1 w pulsar.if.pwr.wroc.pl
Śro, 7 Lut 2001, 12:16:28 MET

On Wed, 7 Feb 2001, Zbigniew [iso-8859-2] Świętkowski wrote:

> Witam
>
> Pisze prace na temat "Porownanie protokolu IPv4 i IPv6"
> Chcialbym uwzglednic plusy i minusy IPv6.
> W zwiazku z tym mam pytanie: Czego nie przewidziano w projekcie IPv6 ?
chyba nie mozna tak powiedziec plusy i minusy protokul ipv6 jest w trakcie
testuw ,i caly czas jest rozwijany ,jezeli dobrze mi sie wydaje to twaja
prace na dhcp pod v6 .

plusy:
   - Rozszerzona addresacja ( addres ethernetowy moze byc czesciom addresu ipv6)
   - Dodane wiele pul do naglowukuw ip tcp,icmp
     (ustrudniony spoffing ,polorzony wiekszy nacisk na bezpieczenstwo.
      ochrona przed attakami dos i ddos choc nie calkowita )
   - podzial na addresy lokalne i globalne
   - mozliwosc autokonfiguracji stacji koncowych (router advertisement)
   - ipsec - mozliwosc tworzenia szyfrowanych sieci wewnetrzych
     (pod v4 tez mozna cos takiego zrobic ale w protokole v6 jest to
      czesc protokolu ,szyfrowane naglowki i tak dalej.
   - wiele innych

minusy :
    - narazie nie mozna muwic o minusach ,jak protokul zacznie byc
      routowany na lonczach fizycznych to bedzie mozna muwic o
      minusach .