Dynamicznie po ppp

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.org.pl
Wto, 24 Paź 2000, 09:30:45 MEST

On/Dnia Tue, Oct 24, 2000 at 10:17:11AM +0200, martii w obgyn.edu.pl wrote/napisał(a)
>  Niedwano pisaliscie o tym dynamicznym przydzielaniu ipv6, i jakos nie widzialem zeby ktos podal jkaies roziwazanie. A ja znalazlem ze ktos juz nad tym pracuje (jest gotowe roziwaznie):
>
> Linux & IPv6: Connecting to the 6bone through PPP with a dynamically-allocated IPv4 address
naprawdę najprostrzym sposobem jest tunelowanie za pomocą vtun'a. Działa on na takiej
zasadzie, że klient (z dynamicznym czy statycznym ipv4) łączy się do serwera,
a serwer autorytzuje go wyłącznie na podstawie hasła. Rozwiązanie proste i przyjemne.
Możliwe jest też tworzenie tuneli z poza maskarady (bo w końcu to klient inicjalizuje
połączenie)... Z bajerów można wymienić kompresję danych węrdujących tunelem oraz
ich szyfrowanie. Aha, możliwe rodzaje tuneli to ttySX (np. ppp można po tym puścić),
ethernet, IP i coś tam jeszcze.

Polecam http://vtun.sourceforge.net/

--
Arkadiusz Miśkiewicz         http://www.misiek.eu.org/ipv6/