ripe

Piotr Strzyzewski gucio w zeus.polsl.gliwice.pl
Wto, 9 Lis 1999, 13:16:54 MET

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> procedura przydzialu adresow v6 przez ripe jest dosc precyzyjnie okreslona
> (choc sama procedura byla wielokrotnie i jest nadal krytykowana). z polski
> w zasadzie tylko iceem sie w tej chwili kwalifikowalby do tego.

Mysle, ze za bardzo predestynujesz ICM do roli przodownika :) W RIPE-195
jest kilka kryteriow i wydaje mi, sie ze nie jest to takie rozowe jak
piszesz, a z drugiej strony jest w Polsce jeszcze kilka LIRow, ktore
raczej spelniaja te warunki. Jedyne co przemawia za ICMem to duze
doswiadczenie, w administrowaniu ptla. Ale z drugiej strony jest w
naszym kraju sporo ludzi, ktorzy maja takie doswiadczenie, a
niekoniecznie naleza do sieci pl.icm.

> co do konkretnego zapotrzebowania, to nie - ripe nie ma explicite takiego
> wymogu, poniewaz wszyscy zdaja sobie sprawe z tego, ze takiego zapotrzebowania
> na razie nie ma i to by istotnie hamowalo propagacje adresow.

Mysle, ze sie mylisz. Zauwaz, ze w sekcji B jest napisane - kryterium 1
lub 2, a w sekcji C - kryterium 3 lub 4. Co za tym idzie - w sekcji 1 i 2
sa podsekcje:

PEERING INFORMATION TEMPLATE
Deployment Plan Template
IPv6 ADDRESSING PLAN

ktore per analogia do RIPE-141 wymagaja podania planu zagospodarowania
tych adresow w przeciagu nastepnych 12 miesiecy. Oczywiscie to co sie
tam wpisuje niekoniecznie musi miec odbicie w rzeczywistosci, ale to juz
inna sprawa.

> natomiast trzeba wykazac sie doswiadczeniem (ptla) i jakby biznes
> planem dotyczacym alokacji tych adresow w przyszlosci.

I to jest wlasnie to o czym mowie - trzeba miec konkretny plan
zagospodarowania czyli konkretne zapotrzebowanie. Ale mam wrazenie, ze i
tym razem naginasz to co tam napisali na korzysc ICM. Zauwaz, ze
doswiadczenie jest wymagane w kryterium 4, a zamiast niego moze byc
spelnione kryterium 3, w ktorym trzeba podac 40 klientow IPv4 spelniajacych
kryteria na przydzial IPv6 /48. Mysle, ze np. pl.nask lub pl.tpsa nie
mialyby trudnosci ze znalezieniem takich chetnych. Z drugiej strony sa
ludzie, ktorzy bawia sie tym ponad wymagane pol roku i nie sa w pl.icm
wiec nawet kryterium 3 nie jest spelnione tylko przez ICM.

> co do johna, to latem twierdzil, ze dynamika alokacji adresow lirom
> jest duza (tzn. zainteresowanie wzrasta)

To chyba nalezaloby sie cieszyc, nieprawdaz?

gucio

P.S1: Bez urazy :)
P.S2: To sa moje prywatne opinie i nie maja nic wspolnego z firma, w
ktorej pracuje.

--
gucio -> Piotr Strzyżewski
E-mail: gucio w zeus.polsl.gliwice.pl