BGP IPv6 w PM i w ogole

Wojtek Bojdol wojboj w lp.net.pl
Wto, 5 Paź 1999, 08:29:52 MEST

On 4 Oct 1999, Krzysztof Halasa wrote:

> Nie. mrt widzi potrzebe dodatnia trasy, usiluje to zrobic, ale
> niespecjalnie mu to wychodzi. Nie wglebialem sie za bardzo w problem,
> ale to jakis problem z netlinkiem.
hmm...

> Ustawienie tego nic nie da, jesli rzeczywiscie trasy nie sa wysylane
> z ICMu. Ale nie wiem jak jest.

Da.
Jesli ICM ma wlaczony forwarding IPv6 i ma trasy do tych miejsc, do
ktorych chcesz sie dostac to jesli twoja trasa domyslna wskazuje na ICM,
to pakiety zostana przekazane tam i ICM zajmie sie dalszym routingiem.
To, ze nie dostajesz od kogos trasy przez BGP nie znaczy, ze nie mozesz
sobie sam takiej trasy zrobic...:))
(firewalling IPv6 raczej zwykle nie jest ustawiany -> implementacja go nie
jest jeszcze zrobiona chyba..:))

> Chcialbym raczej zestawic tunel do jakiegos np. jednego wezla po stronie
> NASK, ktory ma zwyczaj bardziej dzialac niz nie dzialac.
> Ew. - jesli takiego wezla nie ma - zestawie tunel za granice - chodzi
> w kazdym razie o to, bym mial wlasciwy dla mnie view dla bgp i dodatkowo
> routing korzystajacy z innych laczy niz istniejacy tunnel.
hmm...
Tego ostatniego zdania nie rozumiem.
Jesli bedziesz mial tunel do czegos, co ma znacznie lepsze lacza i i tak
jest jednym z twoich hopow po IPv4 (lub lezy w lanie jednego z nich)
to jarze....Nie wiem jak tam jest zrobiona topologia w NASK'u...
ale w tepsie toto raczej rzadko sie tak zdarza...
no ale w kazdym razie nie rozumiem ostatniego zdania..:)

=====    Wojciech Bojdo/l   =====
=====   <wojboj w lp.net.pl>  =====
===== www.lp.net.pl/~wojboj =====