BGP IPv6 w PM i w ogole

Krzysztof Halasa khc w intrepid.pm.waw.pl
Pon, 4 Paź 1999, 21:52:55 MEST

Wojtek Bojdol <wojboj w lp.net.pl> writes:

> a wiec rozumiem, ze jest tak:
> masz statyczna trase do icm'u (3ffe:902::/24) i od icmu dostajesz trasy do
> sieci polskich (np. 3ffe:902:16::/48) przez icm...
> i problemem dla ciebie jest to, ze w kernelu tych poszczegolnych tras nie
> ma??
> jesli tak to zaraz ci wyjasnie...
> Otoz masz juz trase w kernelu na 3ffe:902::/24, ktora to trasa dotyczy
> takze 3ffe:902:16::/48 i pozostalych, przez co mrtd nie widzi potrzeby
> dodania tej trasy do tablicy routingu

Nie. mrt widzi potrzebe dodatnia trasy, usiluje to zrobic, ale
niespecjalnie mu to wychodzi. Nie wglebialem sie za bardzo w problem,
ale to jakis problem z netlinkiem.

> Nie wiem jak to jest z ICM'em, bo Rafal jeszcze nie ustawil BGP chyba ze
> mna, no ale pamietam, ze kiedys ICM nie wysylal tras do zagranicy.
> Mozesz sobie to zrobic na hama, i dodac trase do 0/0 przez icm (trasa
> domyslna), ale lepszym rozwiazaniem byloby ustawienie bgp do kogos, kto
> wysyla trasy na zagranice (ja mam do wigeta i nie narzekam..:))

Ustawienie tego nic nie da, jesli rzeczywiscie trasy nie sa wysylane
z ICMu. Ale nie wiem jak jest.

> Zestawiaj sobie tunele do wszystkich - bedziesz mial sporo tras i twoje
> mrtd bedzie mialo lepszy wybor w trasach..:))
> W mejlu prywatnym dam ci namiary na mojego hosta - ostatnio moze on rzadko
> jest wlaczony, ale moze w przyszlosci bedzie lepiej...

Chcialbym raczej zestawic tunel do jakiegos np. jednego wezla po stronie
NASK, ktory ma zwyczaj bardziej dzialac niz nie dzialac.
Ew. - jesli takiego wezla nie ma - zestawie tunel za granice - chodzi
w kazdym razie o to, bym mial wlasciwy dla mnie view dla bgp i dodatkowo
routing korzystajacy z innych laczy niz istniejacy tunnel.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator