BGP IPv6 w PM i w ogole

Wojtek Bojdol wojboj w lp.net.pl
Pon, 4 Paź 1999, 08:22:56 MEST

On 3 Oct 1999, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
>
> Tyle jakby sukcesow. Natomiast:
> - moj mrt nie dodaje wpisow do tablicy routingu routera. Uzywam ostatniej
>   alfy mrt 2.0.0a (990919), Linux 2.2.12, wkompilowany netlink. Co ciekawe,
>   czasem zaczal gubic tablice routingu IPv4 (tego z BGP, nie statycznych).
>   To sa nieduze tablice, spotkaliscie sie z czyms takim? Kilka godzin
>   wczesniej nie dopisywal routingu ipv6, ale nie mial problemu z ipv4.
>   Wyglada to po prostu tak, ze w logach mrt pisze o dodaniu nowego wpisu,
>   ale kernel go nie dostaje.
>
> Na razie dopisalem statyczny routing do ICM.

a wiec rozumiem, ze jest tak:
masz statyczna trase do icm'u (3ffe:902::/24) i od icmu dostajesz trasy do
sieci polskich (np. 3ffe:902:16::/48) przez icm...
i problemem dla ciebie jest to, ze w kernelu tych poszczegolnych tras nie
ma??
jesli tak to zaraz ci wyjasnie...
Otoz masz juz trase w kernelu na 3ffe:902::/24, ktora to trasa dotyczy
takze 3ffe:902:16::/48 i pozostalych, przez co mrtd nie widzi potrzeby
dodania tej trasy do tablicy routingu
inna sytuacja powstalaby, gdybys mial juz tunel do tej mojej
3ffe:902:16::/48 i mial ustawione takze BGP do mnie.
mrtd mialby wtedy kilka tras do jednego celu i wybieralby wtedy najlepsza
(wg. niego) czyli dodalby trase 3ffe:902::/24 przez icm oraz specjalna
trase do 3ffe:902:16::/48 przez tunel do mnie (ktorego nie ma jeszcze ale
dalem tylko taki przyklad)

> - nie mam routingu (nawet wtedy, gdy BGP dziala, z wpisanym statycznym
>   routingiem przez ICM) do wiekszosci (wszystkich?) sieci innych niz
>   polskie. Sprawdze to dokladniej, wydaje sie jednak, ze moj mrt wysyla
>   pozycje z moja siecia.

Nie wiem jak to jest z ICM'em, bo Rafal jeszcze nie ustawil BGP chyba ze
mna, no ale pamietam, ze kiedys ICM nie wysylal tras do zagranicy.
Mozesz sobie to zrobic na hama, i dodac trase do 0/0 przez icm (trasa
domyslna), ale lepszym rozwiazaniem byloby ustawienie bgp do kogos, kto
wysyla trasy na zagranice (ja mam do wigeta i nie narzekam..:))

> Dodatkowy problem zwiazany z mrt - skompilowalem go bez threads, bo
> tylko tak dziala poprawnie (ten fragment akurat) na Linuxie. Nie chcialo
> mi sie poprawiac, autorzy dali ciala w jednym miejscu z jakims czekaniem
> na alarm pod niewlasciwym PIDem (jak wiemy pod Linuxem kazdy thread ma
> niestety inny PID).
>
> Teraz: chcialbym zestawic tunel do kogos innego niz ICM, najlepiej
> od strony NASKowej (tak by ten ktos mial polaczenie z BGP ze swiatem
> omijajace ICM - najlepiej do dosc innego miejsca niz ma tunele ICM).
> Do kogo to najlepiej zestawic?

Zestawiaj sobie tunele do wszystkich - bedziesz mial sporo tras i twoje
mrtd bedzie mialo lepszy wybor w trasach..:))
W mejlu prywatnym dam ci namiary na mojego hosta - ostatnio moze on rzadko
jest wlaczony, ale moze w przyszlosci bedzie lepiej...

=====    Wojciech Bojdo/l   =====
=====   <wojboj w lp.net.pl>  =====
===== www.lp.net.pl/~wojboj =====