BGP IPv6 w PM i w ogole

Krzysztof Halasa khc w intrepid.pm.waw.pl
Nie, 3 Paź 1999, 22:19:22 MEST

Czesc,

Odpalilem mrt u siebie z IPv6. A raczej prawie mi sie to udalo:

- mam tunel do ICM, jako ze bardziej podoba mi sie osobny interface
  to zrobilem sobie ip tunnel costam add local x remote y i dziala.
- jak rozumiem RZM wywalil od siebie statyczny routing do mnie, co zapewne
  jest prawda, inna sprawa ze ma sie to nijak do sprawy.
- wpisalem sobie AS 12345 i to jest jeden punkt, ktory moze byc
  niewlasciwy, ale nie moze miec wplywu na nic.
- dostalem z ICM tablice routingu nawet podobna do tej z www.6bone.net.

Tyle jakby sukcesow. Natomiast:
- moj mrt nie dodaje wpisow do tablicy routingu routera. Uzywam ostatniej
  alfy mrt 2.0.0a (990919), Linux 2.2.12, wkompilowany netlink. Co ciekawe,
  czasem zaczal gubic tablice routingu IPv4 (tego z BGP, nie statycznych).
  To sa nieduze tablice, spotkaliscie sie z czyms takim? Kilka godzin
  wczesniej nie dopisywal routingu ipv6, ale nie mial problemu z ipv4.
  Wyglada to po prostu tak, ze w logach mrt pisze o dodaniu nowego wpisu,
  ale kernel go nie dostaje.

Na razie dopisalem statyczny routing do ICM.

- nie mam routingu (nawet wtedy, gdy BGP dziala, z wpisanym statycznym
  routingiem przez ICM) do wiekszosci (wszystkich?) sieci innych niz
  polskie. Sprawdze to dokladniej, wydaje sie jednak, ze moj mrt wysyla
  pozycje z moja siecia.

Dodatkowy problem zwiazany z mrt - skompilowalem go bez threads, bo
tylko tak dziala poprawnie (ten fragment akurat) na Linuxie. Nie chcialo
mi sie poprawiac, autorzy dali ciala w jednym miejscu z jakims czekaniem
na alarm pod niewlasciwym PIDem (jak wiemy pod Linuxem kazdy thread ma
niestety inny PID).

Teraz: chcialbym zestawic tunel do kogos innego niz ICM, najlepiej
od strony NASKowej (tak by ten ktos mial polaczenie z BGP ze swiatem
omijajace ICM - najlepiej do dosc innego miejsca niz ma tunele ICM).
Do kogo to najlepiej zestawic?
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator