[Uzytkownicy] nowości: dużo miejsca, większy ruch, nowe i wznowione pakiety, kopie w archiwum

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pią, 20 Lut 2015, 00:48:18 CET

Nowości od 23 grudnia.

Techniczne:
- 2015-01-07 nowa partycja - rzm5, 22 TB
- 2015-01-12..13 sunsite padł w trakcie radosnego kopiowania i
  kasowania; potem musiałem zrobić reboot, nazajutrz znowu padł dwa razy
  sam, od tego czasu działa stabilnie
- Rośnie ruch. Jeszcze latem średni ruch wynosił ok. 100 Mbps, w
  listopadzie 200 MBps, teraz średnia miesięczna wyniosła ponad 250
  Mbps, chociaż ostatni tydzień to 232 Mbps. Nie wiem jaki jest powód,
  może poszerzenie niektórych mirrorów. Jak idzie, można patrzeć w
  http://ftp.icm.edu.pl/stat/ (nie ma tam średniej, ale jest podawany
  sumaryczny ruch w poszczególnych dniach).
- Myślę o dodaniu wykresów ruchu dla poszczególnych pakietów,
  przynajmniej dla 10-20 o największej popularności. Dane są, trzeba to
  tylko ładnie narysować, ale jeszcze nie wiem jak. 20 wykresów razem
  będzie nieczytelne.

Pakiety:
- 2014-12-30 /packages/links - byly zaległości, nie widzę wygodnego
  źródła (czyli FTP albo rsync) uruchomiłem mirror przez WWW.
  Takich konwerterów z WWW na wszystkie dostępne na sunsicie protokoły
  (FTP, HTTP, rsync, gopher) mam już 11: abiword elinks ffmpeg ftpproxy
  links linux-net-tools mhonarc nikhef_nettools pan tcpdump wayland
- 2015-01-15 nowy pakiet: /packages/linux-knoppix-dvd (do kompletu z /packages/linux-knoppix);
  odtworzony pakiet archiwalny: /packages/sun-patches
- 2015-01-16 niektóre dystrybucje uciekają przez mirrorami - dopadłem nowe miejsce pcbsd i uaktualniłem - /pub/BSD/pcbsd;
  /pub/Linux/dist/scientific - mirrorowanie całości, łącznie z archives itp.
- 2015-01-21 dopełnienie linux-opensuse o ports, debug i repositories;
  ożywienie ubuntu i ubuntu-cdimage DZIĘKI UWAGOM UŻYTKOWNIKA;
  ożywienie linux-linuxmint/packages i dodanie .../debian
- 2015-01-28 /pub/journals/spojrzenia - kopia archiwum pisma
  "Spojrzenia" (1991-1998), za zgodą redakcji, spis treści z linkami do
  numerów;
  bardziej systematyczna identyfikacja i archiwizacja pakietów historycznych
- 2015-02-01 jest dużo miejsca, odtwarzam linux-debian-cd-unofficial z archiwum
- 2015-02-02 wznowione mirrorowanie pakietu mplayer
- 2015-02-03 ściągnięty archiwalny /pub/Linux/dist/uw-linux
  (efemerydalna dystrybucja polskiej produkcji)
- 2015-02-18 nowe źródło pakietów solaris_sparc i solaris_i86pc - te
  archiwa się rozwijają, najnowsze pakiety są listopada. Bardzo
  przydatne dla kogoś, kto jeszcze używa Solarisa.

Informacje o nowościach pojawiają się w:
- ftp://ftp.icm.edu.pl/.ftp.banner :
- grupie Usenet News pl.internet.komunikaty (awarie i planowane prace)
- na tej liście (jak nie zapomnę)

R.
--
„Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi” - z akt personalnych prof. A. Baeumlera