[Uzytkownicy] nowy sunsite

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Czw, 15 Wrz 2011, 23:09:18 CEST

Wreszcie przeniosłem sunsite'a na większą maszynę. Nowy
sunsite2.icm.edu.pl (albo ftp albo sunsite3) ma 32 GB RAM (było 8 GB) i
dużo dysków. Na razie powiększyłem zasoby do zasysania z ok. 8 do 11,5
TB. Informacje o nowościach są jak zwykle w
ftp://ftp.icm.edu.pl/.ftp.banner (ten plik powinien pokazywać się po
połączeniu z serwerem, ale niektóre programy go pokazują, np. Firefox).

Od wystartowania nowej maszyny były problemy z największym filesystemem,
a dzisiaj najpierw pliki znikły, a potem maszyna padła. Dawno nie
widziałem takiej katastrofy na Linuxie. Udało się jednak zrobić fcsk,
straty są zadziwiająco małe jak na wrażenie kompletnego bałaganu i
dziesiątki tysięcy poprawionych błędów. Synchronizują się jeszcze
niektóre RAID-y, ale poza tym wszystko działa i kontynuuję aktualizację
pakietów, wielu z których zdjąłem częściowo lub całkowicie ograniczenia
zestawu mirrorowanych plików.

Istnieje jeszcze stary sunsite E4500 (o nazwie sunsite). Udostępnia,
pośrednio, te same zasoby FTP/HTTP  ale są na nim jeszcze jakieś WWW i
archie. Mam nadzieję przenieść to na nową maszynę w ciągu kilku tygodni.

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
   macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)