[Rejestr] ODP: Informacja techniczna - ważne

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Sob, 4 Lut 2012, 13:11:31 CET

Witam

Ludzie dialogują na ulicach bo nie mają narzędzi dyskusji z rządem a na e-maile nie ma odpowiedzi.

Dwa lata temu grupa Rejestr opiniowała platformę opiniowania nowych aktów prawnych. Wprawdzie przedstawiciel Rejestru, który zadeklarował chęć wysłania opinii nie wysłał pisma ale ja wysłałem pocztą elektroniczną opinię zbiorczą. NIE DOSTAŁEM NAWET POTWIERDZENIA ODBIORU nie mówiąc o jakiejkolwiek odpowiedzi. Dlaczego Urząd Rady Ministrów i Pan osobiście nie odpowiedzieliście? Dlaczego Urząd Rady Ministrów nie zrealizował platformy konsultacyjnej? To rząd jest winien braku konsultacji i niepokojów społecznych. Zaniechanie działania przez ówczesny Urząd Rady Ministrów będą mieć negatywne skutki dla relacji rządzących i rządzonych na wiele lat.

Dowiedziałem się, że Minister Gospodarki wpadł na pomysł stworzenia mechanizmu konsultacji elektronicznych nowych aktów prawnych. Oczywiście nie zamierza w tej sprawie konsultować się. Proszę o przekazanie naszej opinii sprzed dwu lat do Ministerstwa Gospodarki. Szkoda, że minister odpowiedzialny za informatykę nie zaproponował konstrukcji owej platformy.

pozdrawiam
Rafał

From: Ostrowski Igor
Sent: Thursday, January 26, 2012 10:47 AM
To: Redakcja BM24 ; Marcin Cieslak
Cc: rejestr w isoc.org.pl ; dialog w isoc.org.pl
Subject: [Rejestr] ODP: Informacja techniczna - ważne

Pani Elzbieto,

od 48 godzin serwery mac.gov.pl i kprm.gov.pl są pod ostrym atakiem. Poczta, twitter i facebook działa w kratkę. Choć akceptujemy tę formę protestu, bardzo nam to utrudnia prace. Niemniej twierdzenie, że ludzie "dialogują na ulicach" bo nie mogą prowadzić z nami mailowej korespondencji jest absurdalne.  Osobiście mam zamiar zaanagażować się w 100% w prace mające na celu realizacje obietnicy Premiera dot. wprowadzenia zmian w prawie, które zagwarantuja wolność w sieci. Dyskusja wokół ACTA dotyczy, moim zdaniem, niewielkiej części problematyki omawianej w ramach grupy Dialog.  Do rozwiązania pozostają m. in. kwestie dot: (i) projektowanych zmian w PT, (ii) retencji danych, (iii) implementacji dyrektywy dot. pornografii dziecięcej, (iv) implementacji dyrektywy audiowizualnej, (v) reformy zasad dostępu do informacji publicznej, (vi) neutrealność sieci, (vii) ochrona danych osobowych.

Czekam zatem na list i mam nadzieję, że spotkamy się w najbliższym czasie aby omówić listę spraw.

Pozdrawiam

Igor Ostrowski
@IgorOstrowski