[Rejestr] Korzystanie z opinii Biura Analiz Sejmowych - nielegalne

Aleksander Waszkielewicz Aleksander.Waszkielewicz w firr.org.pl
Pią, 3 Lut 2012, 01:07:35 CET

Witam!

	W zeszłym tygodniu wysłałem mail, w którym nawiązywałem do opinii
Biura Analiz Sejmowych. Chciałem ją załączyć, ale na szybko nie znalazłem.
Gdybym to jednak zrobił, to złamałbym - zdaniem BAS-u - prawo autorskie.
Opinie BAS-u to (sic!) utwory w rozumieniu prawa autorskiego, a nie
dokumenty czy materiały urzędowe (które nie są traktowane jako utwory w
rozumieniu prawa autorskiego - art. 4 pkt 2).
	Na stronie BAS-u jest zakładka "Prawo autorskie"
(http://www.bas.sejm.gov.pl/prawa_autorskie.php), która rozpoczyna się
stwierdzeniem:
"Prezentowane na stronie dokumenty stanowią utwory i podlegają ochronie
prawnej. Korzystanie z nich w jakiejkolwiek formie wymaga za każdym razem
przytoczenia imienia i nazwiska jego autora (wraz z podaniem źródła).
Przykład:
W. Wróbel, Opinia do projektu poselskiego ustawy o zmianie ustawy - Kodeks
karny i innych ustaw (druk sejmowy nr 236), Biuro Analiz Sejmowych 2006."
	O tym absurdzie wypowiadał się już wielokrotnie Vagla
(http://prawo.vagla.pl/node/9050,
http://prawo.vagla.pl/node/8238#comment-13131,
http://prawo.vagla.pl/node/9175). Przytaczam to jeszcze raz, gdyż takie
podejście to w szczególności bariera dla konsultacji społecznych. Jak strona
społeczna ma brać w nich udział, gdy nie może korzystać z sejmowych opinii
powstałych w trakcie procesu legislacyjnego?

Pozdrawiam,
Aleksander Waszkielewicz

---
Aleksander Waszkielewicz
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
508 21 33 22
www.firr.org.pl

---
W imię praw obywatelskich osób niepełnosprawnych Polska powinna ratyfikować
Konwencję o prawach osób niepełnosprawnych.

---
Sprawdź dostępność swojej strony www: http://validator.utilitia.pl.