[Rejestr] warsztaty

Marcin Cieslak saper w saper.info
Nie, 1 Kwi 2012, 12:00:50 CEST

On Sun, 1 Apr 2012, jothal wrote:

> Postulowałbym zmianę nazwy grupy drugiej na "Budowa modeli
> finansowania treści w Internecie". Chodzi o uwzględnię dyskutowanych
> od 2002 r. rożnych wersji tzw. Creative Contribution. Ostatnia wersja
> została przedstawiona w książce Philippe Aigrain'a "Sharing: Culture
> and the Economy in the Internet Age". Omówienie z linkiem do oryginału
> http://www.isoc.org.pl/node/398

Zawsze, gdzie użyte jest słowo "treść" kojarzy mi się z żołądkiem.
I zazwyczaj sygnalizuje problem. Bo nie za każdy zestaw bitów chcemy
czy powinniśmy płacić. Być może mówimy tu o "sposobach finansowania
twórczości artystycznej przeznaczonej do przesyłania przez Internet".

Na pewno dyskusja nie powinna dotyczyć modeli biznesowych, bo o to
powinni martwić się producenci. Pamiętam uczestniczyłem w takich
dyskusjach już w roku 1995 i wtedy niektórzy mówili, że w ogóle
nie da się prowadzić biznesu w Internecie, bo (1) jest niebezpiecznie
(2) nie wiadomo, z kim się tak naprawdę ten biznes robi.
To byli głównie prawnicy.

Heskie państwowe radio informacyjne (HR-Info) prowadzie serię audycji
pod tytułem "Der Preis des Kostenlosen" (Cena bezpłatnego):

http://blogs.hr-online.de/der-preis-des-kostenlosen/

http://www.hr-online.de/website/radio/hr-info/index.jsp?rubrik=47572&key=standard_document_44295135

Jest to cykl audycji powiązanych z projektem badawczym
darmsztadzckiej politechniki (TU Darmstadt).

Temat "ceny za bezpłatne" jest jeszcze ciekawy z innego powodu
- powiązania pozornie "bezpłatnych" serwisów z tematyką
zamówień publicznych.

Marcin Cieślak