[Rejestr] FW: tajne pytania

Piotr Rutkowski prutkowski w mikromakro.pl
Wto, 25 Paź 2011, 00:26:05 MEST

Zwracam szanownym kolegom i koleżankom uwagę, że w kwestii wykładów i innych
prac na uczelniach, i generalnie wszystkich kwestiach gdzie pojawia się
jasny kontekst praw własności intelektualnej dyrektywa re-use zawiera ogólne
wyłącznie w art.1 ust.2

2. Niniejsza dyrektywa nie ma zastosowania do:

a) dokumentów, których dostarczanie jest działalnością leżącą poza zakresem
zadań publicznych zainteresowanych organów sektora publicznego określonych
prawem lub innymi wiążącymi regułami w Państwie Członkowskim lub - w braku
takich reguł - określonych zgodnie z powszechną praktyką administracyjną w
danym Państwie Członkowskim;

b) dokumentów, do których prawa własności intelektualnej należą do osób
trzecich;

c) dokumentów wyłączonych z dostępu na podstawie systemów dostępu Państw
Członkowskich, również ze względu na:

- ochronę bezpieczeństwa narodowego (tj. bezpieczeństwa państwa), obronność
lub bezpieczeństwo publiczne,

- tajemnicę statystyczną lub handlową;

d) dokumenty będące w posiadaniu publicznych nadawców radiowych i ich filii,
a także innych organów lub ich filii wypełniających zadania publicznej
rozgłośni radiowej;

e) dokumenty będące w posiadaniu instytucji edukacyjnych i badawczych,
takich jak szkoły, uniwersytety, archiwa i biblioteki oraz jednostki
badawcze włączając, jeśli to ich dotyczy, organizacje ustanowione w celu
przekazywania wyników badań;

f) dokumenty będące w posiadaniu instytucji, takich jak muzea, biblioteki,
archiwa, orkiestry, opery, balety i teatry.

Pozdrowienia

Piotr Rutkowski