[Rejestr] FW: tajne pytania

Robert Partyka bobson w bobson.pl
Pią, 21 Paź 2011, 15:16:04 MEST

W dniu 2011-10-21 14:35, Maciej Szmit pisze:
> Na marginesie: egzamin na prawo jazdy nie powinien być egzaminem ze
> znajomości kodeksu drogowego. Kapitanem Żeglugi Wielkiej nie zostaje
> się w drodze nauczenia się na wyrywki kodeksu morskiego...
Pytania zdaje się nie są na wyrywki z kodeksu, tylko z zasad ruchu
drogowego [z tym kodeksem, to skrót myślowy] :)

Nie mniej jednak - gdyby ktoś zaproponował ujawnienie pytań maturalnych
przed maturą, pewnikiem dowiedziałby się od ludzi, że jest idiotą,
kretynem i zdiagnozowano by mu wiele innych jednostek chorobowych z
zakresu chorób umysłowych. Nie słyszałem oskarżeń o zamach na dostęp do
informacji publicznej z powodu braku dostępu do pytań egzaminacyjnych z
matury przed maturą. Nie słyszałem też wielkich dywagacji o
kryminogenności faktu tajności pytań maturalnych.
Gdy zaś ktoś proponuje utajnienie pytań egzaminu z prawa jazdy, to robi
się z niego wręcz barbarzyńcę. Straszliwy brak konsekwencji. Ale może,
że to przez fakt, iż zwykle przy rozmowie o egzaminach prawa jazdy,
emocje biorą górę nad logiką i zdrowym rozsądkiem.

pozdrawiam,
Robert