[Rejestr] Dostęp od informacji jako prawo obywatelskie

jothal jozef.halbersztadt w gmail.com
Wto, 29 Lis 2011, 08:17:34 CET

W dniu 29 listopada 2011 02:52 użytkownik Piotr VaGla Waglowski
<vagla w vagla.pl> napisał:

> W kontekście niedawnego wyroku Trybunału Konstytucyjnego warto - jak
> uważam - analizować zgodność przepisów UE z Konstytucją RP również w
> kontekście prawa do informacji publicznej:
>
> http://prawo.vagla.pl/node/9569

Jest to sytuacja, w której nawet taki prawnik jak ja może wypowiedzieć
się dość autorytatywnie.

Konstytucja jest w porządku, choć w tym aspekcie (relacji prawa
polskiego do prawa UE) ma być poprawiona. Rozporządzenie UE jest w
porządku, choć w kontrowersyjnym aspekcie (jawności) ma być
poprawione.

Zasadniczy błąd tkwi w ustawie o ochronie informacji niejawnych na
mocy której dokumenty niejawne UE są traktowane tak samo jak dokumenty
NATO. Czyli w Polsce w ogóle nie uwzględnia się sytuacji, że niejawne
dokumenty UE z reguły mają charakter legislacyjny. A status takich
dokumentów prawo UE (rozporządzenie) reguluje w sposób specjalny.

--
'jothal' jozef [dot] halbersztadt [at] gmail [dot] com
Internet Society Poland http://www.isoc.org.pl