[Rejestr] [ISOC-PL] Twórcy systemu DNS o zagrożeniach związanych z blokowaniem

Marek Zibrow marek w zibrow.pl
Śro, 1 Cze 2011, 02:15:31 CEST

W dniu 31 maja 2011 22:56 użytkownik Tomasz Kokowski
<Tomasz.Kokowski w put.poznan.pl> napisał:
> Robert Partyka pisze 2011-05-31 16:53 tak...

> Zasadniczo wystarczy lektura drugiej strony.
> Dalej omówienie i wnioski są wg mnie jednoznaczne - takie
> "prawa" zmierzają do systemowego zainstalowania
> wewnątrz sieci funkcjonalności sabotujących jej własne
> mechanizmy obronne (m.in. "niekontrolowalny" DNSSEC), systemowo
> przygotowanych na manipulację albo jak kto woli dla
> "ochrony i nadzoru". Złota Tarcza to już passe, teraz
> czas na to, żeby sieć zadlawić nią samą.

Całkowicie się zgadzam z Tomaszem. Zgadzam się też, że "blokowanie",
"cenzurowanie", "zasłanianie" (a tu zgadzam się z Robertem co do
nazewnictwa, że nie należy zmiękczać przekazu tylko nazywać rzeczy po
imieniu) to zamach na globalną sieć. Co więcej stwarza to nowe bardzo
poważne zagrożenia dla użytkowników Internetu. Mechanizmy "cenzorskie"
mogą być wręcz wykorzystane przez osoby i organizacje zamierzające
komuś zaszkodzić przez podstawienie innej, niż w normalnych warunkach
podawana, treści. Jeśli przekaz narusza normy prawne należy walczyć z
nim u źródła czyli zainteresować się dostawcą treści.

--
Marek Zibrow
marek w zibrow.pl