[Rejestr] =?iso-8859-2?Q?RE:_=5BRejestr=5D Dost=EApno=B6=E6_publicznie_dost=EApnej_?= usługi telefonicznej dla osób niesłyszących lub niemówiących
Wacław Iszkowski
w.iszkowski w piit.org.pl
Wto, 5 Lip 2011, 13:42:43 CEST
Przychylam sie do stwierdzen Pana Piotra.
Proszę zauważyć, ze dyrektywa jest z 2002 - w telekomunikacji to stara
epoka.
Obecnie problem z automatami rozwiazuje sie sam - nikt z nich nie prawie
korzysta i chyba trzeba bedzie je pozdejmować, i bedzie ich coraz mniej.
Niedlugo bedziemy musieli o nich zapomnieć, tak jak nie ma już telegramów.
Dla niepelnosprawnych chyba lepszym rozwiązaniem na dzisiaj jest poszukanie
odpowiednich - dopasowanych do ich osobistych potrzeb urządzeń mobilnych.
Mogą je zawsze mieć ze sobą!!!.
Ale tez wyślę ten postulat do TP z prośbą o szersze wyjaśnienie jak jest
teraz i co można jeszcze tutaj na dzisiaj zrobić.
Z poważaniem
Wacław Iszkowski
-----Original Message-----
From: rejestr-bounces w isoc.org.pl [mailto:rejestr-bounces w isoc.org.pl] On
Behalf Of Piotr Rutkowski
Sent: Tuesday, July 05, 2011 1:27 PM
To: 'Aleksander Waszkielewicz'; rejestr w isoc.org.pl
Cc: Jacek.Zadrozny w firr.org.pl; Piotr.Witek w firr.org.pl; mlwro w o2.pl;
Michal.Dziwisz w firr.org.pl
Subject: Re: [Rejestr] Dostępność publicznie dostępnej usługi telefonicznej
dla osób niesłyszących lub niemówiących
Można oczywiście zajmować ministra Boniego każdym ważkim tematem, ale chyba
bez przesady. Zwracam uwagę, że za wdrożenie dyrektywy o usłudze powszechnej
tradycyjnie odpowiada Prezes UKE i tam jest centrum kompetencji w takich
sprawach.
Może tam najpierw zacząć, bo sprawa nie jest wcale bardzo kontrowersyjna,
tylko może zainteresowani niezbyt usilnie zabiegają o swoje prawa. Przepisy
w sprawie niepełnosprawnych to nie nowość w dyrektywie o usłudze
powszechnej, bo to jedno z doktrynalnych założeń pojęcia usługi powszechnej,
które zbudowano ze 30 lat temu. To zawsze było unijnych przepisach o
telekomunikacyjnej usłudze powszechnej.
Były też w Prawie telekomunikacyjnym (np. art.81, 88, 89, 94 ust.3, 153
ust.2 pkt4), chociaż kiedyś może więcej się działo, szczególnie jak żył
nieodżałowany Stanisław Sońta, walczący o te wszystkie specjalne telefony.
Jeżeli były historycznie problemy, to wynikały nie z obstrukcji operatorów
lub urzędników, co zawsze z tego, że organizacje reprezentujące
niepełnosprawnych z reguły nie potrafiły przedstawić wspólnych stanowisk np.
w sprawie wymagań np. technicznych.
pozdrowienia
Piotr Rutkowski
Instytut MikroMakro
tel. 22 4072076, 22 5498513
GSM 601 204 357
-----Original Message-----
From: rejestr-bounces w isoc.org.pl [mailto:rejestr-bounces w isoc.org.pl] On
Behalf Of Aleksander Waszkielewicz
Sent: Tuesday, July 05, 2011 12:22 PM
To: rejestr w isoc.org.pl
Cc: Jacek.Zadrozny w firr.org.pl; Piotr.Witek w firr.org.pl;
Michal.Dziwisz w firr.org.pl; mlwro w o2.pl
Subject: [Rejestr] Dostępność publicznie dostępnej usługi telefonicznej dla
osób niesłyszących lub niemówiących
Witam!
Na zakończenie wczorajszego spotkania z min. Bonim (poświęconego
retencji i zasadom dostępu do danych telekomunikacyjnych, nie tylko
retencyjnych) zaproponowałem, by pod dyskusję poddać nowy temat, a
mianowicie możliwość korzystania z powszechnie dostępnej usługi
telefonicznej przez osoby niesłyszące lub niemówiące, w szczególności w
świetle dyrektywy o usłudze powszechnej. Krótkie wprowadzenie w załączniku.
Jeśli ktoś chciałby podyskutować na ten temat wcześniej na tym forum, to
zapraszam.
Pozdrawiam,
Aleksander Waszkielewicz
---
Aleksander Waszkielewicz
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
508 21-33-22
www.firr.org.pl
_______________________________________________
Rejestr mailing list
Rejestr w isoc.org.pl
http://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/rejestr
Więcej informacji o liście Rejestr