[Rejestr] rok po debacie u premiera

Paweł Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Śro, 9 Lut 2011, 09:24:12 MET

On Wed, 09 Feb 2011 08:21:30 +0100 Piotr Frączak
<piotr.fraczak w gmail.com> wrote:

>Jednym z najważniejszych postulatów pozostają rzetelne konsultacje
>- a
>rząd przygotowuje budżety pod dokumenty, które dopiero będą
>konsultowane, co oznacza, że w istocie obywatele w trakcie
>konsultacji mogą pozmieniać przecinki

Zabawne - pilą ich terminy, więc prawdopodobnie jedyna motywacja
dla stworzenia tej strategii to pokazanie w Brukseli "czegoś
fajnego", bo wszyscy tak robią.

Wydaje mi się, że jedynie mocna akcja organizacji pozarządowych
nagłaśniająca łamanie przez urzędy centralne swoich własnych zasad
(OSR) mogłaby im o nich przypomnieć. Warto spytać dlaczego
ministerstwa nadal masowo zgłaszają swojeg własne projekty ustaw -
często gnioty - w trybie "wyjątkowym", zamiast zlecać ich
opracowywanie RCL na bazie swoich własnych założeń. Warto spytać o
fikcyjne konsultacje społeczne w terminie "minus dwa dni". Można
spytać o niespełniające jakichkolwiek zasad uzasadnienia ustaw i
OSR-y.

Myślę, że tylko regularne i publiczne stawianie takich pytań może
cokolwiek zmienić. Z samego pisania na blogu (co też uprawiam w
miarę wolnego czasu) nic niestety nie wyniknie.

Co do EU 2020 to praktyce z tą strategią stanie się to samo co z
pozostałymi strategiami w liczbie ok. 450, które - jak wyliczył K.
Rybiński - opracowano w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

A decyzje w konkretnych sprawach i tak podejmowane są po uważaniu
ministra czy dyrektora, a nie na podstawie strategii. Np. tu mamy
pięknie brzmiące postulaty jednej z wielu "strategii
informatyzacji" (obecnie porzuconej):

http://www.cyfrowyurzad.pl/dokumenty_strategiczne/plan_informatyzacj
i_panstwa/

A tu mamy realia z 2011 roku w projekcie za 240 mln zł:

http://www.ngi24.pl/article/1044/uzp-wskazuje-nieprawidlowosci-w-
msip

O samej EU 2020 pisałem natomiast tutaj:

http://echelon.pl/content/utopijna-dziesi%C4%99ciolatka-czyli-eu-
2020

--
Paweł Krawczyk