[Rejestr] Kongres Praw Obywatelskich

Maciej Szmit maciej.szmit w gmail.com
Nie, 14 Mar 2010, 23:43:23 MET

Nie chcę bić piany, ani nie uważam, żeby należało zaprzestać kontaktów z
rządem niemniej wydaje mi się, że należy zwrócić rządowi uwagę na
niespójność czynów i obietnic. A list z ósmego marca to nie jest
"propozycją" tylko poleceniem (ubranym w ładną formę "zwracam się z
uprzejmą prośbą o przygotowanie projektu regulacji") co stoi w
kontraście z doniesieniami prasowymi nt słów min. Boniego (pisze o
doniesieniach, bo na własne uszy to ja tego nie słyszalem jako że mnie
na spotkaniu nie bylo): "Szef doradców premiera Michał Boni podkreślił
natomiast, że potrzeba jest szerszej konsultacji nad projektami
rządowymi. Zadeklarował wstrzymanie prac nad projektami ustaw, które
dotyczą Internetu, do czasu wysłuchania opinii internautów."
http://media2.pl/internet/61235-debata-premiera-z-internautami.html
Polecenie (prośba) o przygotowanie projektu ustawy to jest praca nad
projektem. I powtórzę: nie chodzi o to, żeby rząd przez dwa tygodnie nic
nie robił (zakładając że nie ma nic pilniejszego do roboty niż kasyna za
granicą) - można choćby zwołać Radę ds Informatyzacji albo Komitet RM ds
informatyzacji i łączności, mozna robić analizy, można spisywać pomysły
na kartce albo organizować burze mózgów i zespoły delfickie, robić
sondaże opinii i konsultacje międzyresortowe. Ale jeśli obiecałem że
przez dwa tygodnie wstrzymam się od prac legislacyjnych to się
wstrzymuję. I nie chodzi mi również o zbyt wysokie mniemanie o sobie ale
o wiarygodność wobec rozmówcy. Bo jutro coś ustalicie z jednym ministrem
a pojutrze inny zarządzi coś zupełnie innego. I - wreszcie - chodzi o
podnoszony postulat poprawy jakości stanowienia prawa. Przecież tu mamy
przykład "partykularyzmu resortowego" jak na dłoni. I choćby dlatego
warto o tym napisać.
MS