[Rejestr] prezent na Dzień Kobiet

Piotr VaGla Waglowski vagla w vagla.pl
Czw, 11 Mar 2010, 12:40:21 MET

Szymański Grzegorz napisal/a w dniu 2010-03-11 12:15:
> Proszę spróbować spojrzeć na sprawę z drugiej strony. Pojawienie się
alternatywnej propozycji powoduje, że jest materiał, który będziemy
mogli omówić w trakcie konsultacji. Dlatego tak ważne jest, abyśmy
szybko ustalili sposób komunikacji między nami, czy robimy "grupę
inicjatywną", czy z niej rezygnujemy, czy tworzymy platformę
komunikacyjną do konsultacji projektów związanych ze społeczeństwem
informacyjnym czy nie itd.?

W opublikowanej "propozycji" społeczeństwo (bo przecież adresatem tego
materiału było bliżej niesprecyzowane społeczeństwo, chociaż trudno nie
zauważyć, że pod propozycją nikt nie jest podpisany) otrzymało pewien
czas na odpowiedź. Ten czas jeszcze nie minął. Czy wezwanie do
"szybkiego ustalenia" należy traktować, jako skrócenie zaproponowanego
terminu? Propozycja MF pojawiła się 8 marca, a więc znacznie przed jego
końcem. końcem

Z Pana odpowiedzi wnioskuję, że rząd uważa, że wszystko jest OK.

Trudno się odnieść również do propozycji nie zauważając, że skoro 4
marca rząd wskazuje ministra Drożdża, jako reprezentanta strony rządowej
w takiej "grupie", a 5 marca Premier odwołuje ministra Drożdża z funkcji
Podsekretarza Stanu w MSWiA. Jak to należy interpretować? Wszak te dwa
zdarzenia dzieli mniej niż 24 godziny.

Oczywiście nie mam złudzeń, że jeśli moje stanowisko, które w kolejnych
tekstach na tej liście publikowałem, a także w serwisie, nie znajdzie
się w "oficjalnym" piśmie skierowanym do rządu, to moje argumenty
przeciwko "powoływaniu" "grupy inicjatywnej" nie zostaną zauważone.
Podobnie - nie zostaną zauważone wszystkie inne argumenty, również
innych osób, które publikują w tej dyskusji swoje stanowiska, ale nie są
one (jeszcze) przybrane w formę "oficjalnego", ponieważ skierowanego do
rządu pisma.

Czy przed sformułowaniem własnej "oficjalnej" odpowiedzi na propozycję
rządu mogę liczyć (pytam w swoim imieniu, ale pewnie pod tym pytaniem
mogłoby sie podpisać więcej osób) na odpowiedź na zadane kilka postów
wcześniej pytanie, dotyczące łącznej kwoty wydatków poniesionych przez
administrację rządową: centralną i terenową na obsługę (utworzenie,
serwis i aktualizację) Biuletynów Informacji Publicznej w 2009 roku?
Dyskusja o dostępie do informacji publicznej jest jednym z elementów
"propozycji" rządu.

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl
 Internet Society Poland     http://www.isoc.org.pl