[Rejestr] a propo

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Pon, 1 Mar 2010, 13:30:19 MET

http://fundacja.teremiski.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=25

Co po Jacku?

27 listopada z inspiracji Związku Ukraińców w Polsce miała miejsce w Fundacji Batorego konferencja pt. Pamięć i polityka. Polska- Rosja – Ukraina dedykowana Jackowi Kuroniowi w pięć lat po jego odejściu. Z tej okazji Iza Chruślińska przeprowadziła wywiad z Danutą Kuroń pt. Co po Jacku? Danuta Kuroń mówi w nim m.in.:

"(...) Gdy w 5. rocznicę jego śmierci zostałam zaproszona przez Krytykę Polityczną na spotkanie, na którym miałam coś powiedzieć, szukałam w tekstach Jacka słów, które w końcu pierwszej dekady XXI wieku są równie ważne jak słowa, które mówił na wiecu na Politechnice w 56 roku: Nie ma chleba bez wolności, czy w 76: Nie palcie komitetów, zakładajcie własne. I myślę, że znalazłam. To zdanie brzmi: Proces stawiania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, trzeba uspołecznić.(...)"