[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Pią, 26 Lut 2010, 07:47:51 MET

Witam

Spotkania w świetle fleszy z premierem, jako "strona społeczna", są
działaniami politycznymi w pełnym wymiarze.
Nie narzucam nikomu mojego punktu widzenia. Jednak przedstawiam moją ocenę
rządzącej partii, ponieważ na jej podstawie mogę przewidzieć dalsze kroki
rządu. Tam, nad strategią PR, siedzi sztab ludzi, za nasze podatki zresztą.

W ogromnej części zgadzam się z tezami, do których link Pan Jarosław Lipszyc
zamieścił. Chciałbym jednak większą rolę położyć na dwie kwestie:
- inicjatywnej roli strony społecznej w tworzeniu prawa, w zgodzie z
istniejącą ustawą,
- gwarancji ustawowych dla mechanizmu konsultacji, aby nie okazało się, że
nie narobimy się na darmo.

Jeśli chodzi o pierwszą kwestię to proponuję uzupełnienie platformy RSI o
kolejny resort "stronę społeczną".
http://rcl.bip-e.pl/portal/rcl/219/1640/System_informacji_o_rzadowym_procesie_legislacyjnym.html
Na tej samej zasadzie jak ministerstwa, strona społeczna korzystałaby z
udogodnień wspólnej platformy zgłaszania inicjatyw ustawodawczych.
Mam pytanie: czy grupa internetowa zgłasza uwagi do propozycji wspólnie czy
mam zgłosić powyższy wniosek samodzielnie? Koniec miesiąca już blisko.

W kwestii drugiej tj. umocowania prawnego, nalegam na przedłożenie
propozycji ustawy stronie rządowej. Czy mam samemu napisać projekt ustawy i
zgłosić go czy osoby na tej liście będą mnie wspierać?

pozdrawiam
Rafał