[Rejestr] Spotkanie - jutro, godz. 10

Aleksander Waszkielewicz Aleksander.Waszkielewicz w firr.org.pl
Pon, 15 Lut 2010, 23:56:13 MET

Witam!

	Zapisałem się na listę, nawet raz wysłałem wiadomość, choć się nie
przedstawiłem na początku. Naprawiam błąd. Razem z Jackiem Zadrożnym
reprezentujemy Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego (Jacek jako dyrektor
Oddziału Warszawa, ja jako wiceprezes zarządu zlokalizowany z Krakowie).
Nasza organizacja działa na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym w zakresie
ograniczania dyskrymincji w dostępie do informacji, dostępie do usług, w tym
elektronicznych, edukacyjnych itp.
	Chciałbym włączyć się do dyskusji, czym można się zajmować. A może
wężej, co my robimy, a ktoś inny może chciałby to wdrożyć na swoim podwórku.
Do tematów (za mailem Piotra Frączka) (i) zasad udziału obywateli w procesie
konsultacji oraz (ii) stanowisk do konkretnych projektów legislacyjnych
dołączyłbym:
- wnioskowanie o zmiany już istniejącego prawa,
- monitoring praktyki.
	W pierwszym obszarze współpracujemy z Komisją Przyjazne Państwo,
która wprowadziła do Sejmu kilka naszych propozycji. Najdalej doszliśmy do
akceptacji na poziomie Senatu
(http://firr.org.pl/news/269/53/Senat-przyjal-nowelizacje-w-kodeksie-cywilny
m-i-Ustawie-o-rehabilitacji-zawodowej-i-spolecznej-oraz-zatrudnianiu-osob-ni
epelnosprawnych/d,aktualnosci.html) (żaden projekt nie przeszedł jeszcze
pełnej drogi legislacyjnej) i jesteśmy dobrej myśli. Chętnie udrożnimy ten
kanał zainteresowanym.
	W drugim obszarze staramy się monitorować zrealizowane projekty i
dyskutować w sprawie planowanych - w kontekście dostępności informacji.
Niestety, dotyczy to tylko wybranych przedsięwzięć, bo mamy ograniczone
zasoby. To po to, by zapewnić, by dobre przepisy były przestrzegane,
nawiązując do głosu Macieja Szmita. W tym obszarze działa między innymi
Vagla, ale może warto więcej robić razem.
	Zapisywałem się na czwartek na spotkanie, by pogodzić je z innymi
warszawskimi sprawami, jednak udało mi się przełożyć większość na jutro.
Więc do zobaczenia.

Pozdrawiam,
Aleksander Waszkielewicz
(508) 21-33-22