[Rejestr] Konsultacje się toczą

Dominik Batorski batorski w uw.edu.pl
Śro, 21 Kwi 2010, 14:45:52 MEST

> Wnosiliśmy wielokrotnie o otwarte konsultacje, a tutaj mamy znowu udział
> za zaproszeniem. Instytut Spraw Publicznych, Centrum Edukacji
> Obywatelskiej i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego są
> świetnymi NGO-sami, ale dlaczego to się odbywa za zamkniętymi drzwiami?
>
> Lipszyc

Tak się składa, że biorę udział w tworzeniu tej strategii (opracowujemy
przede wszystkim część diagnostyczną tej strategii) i niestety tryb
pracy nad nią jest fatalny. Konsultacji właściwie nie ma. Wspomniane
przez Jarka organizacje zostały poproszone o komentarz do diagnozy, ale
nie biorą żadnego udziału w pracach nad strategią. Co więcej, zgłaszane
przez organizacji i ekspertów uwagi i postulaty, w tym również wyniki
prac diagnostycznych nie są później uwzględniane przy formułowaniu celów
strategii i kierunków działań, które mają z nich wynikać.
Z tego co mi wiadomo Ministerstwo planuje przeprowadzenie konsultacji
jak powstanie pierwsza wersja strategii (czyli za parę tygodni), ale
byłoby dobrze gdyby wpływ innych organizacji i instytucji mógł mieć
również miejsce na wcześniejszym etapie.

Pozdrawiam
Dominik