[POLISA] Komunikacyjne (OC/AC/Assistance): Hestia i Allianz

Roman Habrat polisa@listy.icm.edu.pl
Mon, 12 May 2003 17:57:52 +0200

Skoro owner nie robi uroczystego wstępu, to znak że inauguracja
pewnie już była kiedy jeszcze nas tu nie było... ;),
więc czas przejść do konkretów.

Ubezpieczałem właśnie samochód na kolejny rok i okazało się,
że Allianz, nie oferuje już pakietów na czwarty rok dla Hond,
więc mogę się ubezpieczyć według zasad normalnych (ok. 5000 zł)
albo wykupić ubezpieczenie pakietowe w Hestii (ok. 4100 zł),
która oferuje pakiety dla Hond przez całe pięć lat.
Oczywiście (jak dla mnie) wszystkie franszyzy i ryzyka wykupione,
Zielona Karta też.

Przestudiowałem uważnie warunki obu towarzystw i okazało się,
że są całkiem porównywalne. Są drobne różnice (Allianz nie chroni
od kradzieży i napadu na Litwie, Łotwie i Estoni, a za to
pokrywa koszty podróży za granicę po odbiór auta po naprawie lub
odzyskanego po kradzieży), ale nie uzasadniają one takiej różnicy
ceny, więc wybrałem Hestię.

Co ciekawe, ewentualny pakiet w Allianz (na warunkach jak w trzecim
roku) wcale nie byłby tańszy, natomiast ubezpieczenie wedlug zasad
normalnych w Hestii byłoby dużo droższe (ok. 6700 zł).
Zastanawiające...
---
Roman